تاریخ : 1402,یکشنبه 09 مهر14:34
کد خبر : 104079 - سرویس خبری : استان ها

خاطرات ۵ هزار شهید خراسان رضوی ثبت شد



فاش نیوز - حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی گفت: ماهانه ۴۷ نفر از والدین شهدا را از دست می‌دهیم که طرح نهضت ثبت خاطرات شهدا را آغاز کرده‌ایم و تاکنون خاطرات ۵ هزار شهید ثبت شده است.

خاطرات ۵ هزار شهید خراسان رضوی ثبت شد

به گزارش دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز (شنبه) در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد در محل سالن شهدای دولت فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: ویژگی امام و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت غیرت داشتن است و امروز دشمن این غیرت را هدف قرار داده است.

وی افزود: ملت ما راه عاشورایی را ادامه داده و برخی فکر می‌کنند نسل جوان ما از دست رفتی در حالی که برخی از آن‌ها حماسه می‌آفرینند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در هشت سال دفاع مقدس دشمن مشخص بود، ولی در فتنه‌های اخیر دشمن مشخص نیست و شاهد بودیم برخی‌ها در کشور دارای سمت‌های بلند پایه بودند، ولی درگیر فتنه شدند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی عنوان کرد: در زمان داعش هم شاهد بودید که خط غیرت و جهاد ما بیشتر و مستحکم‌تر ادامه پیدا کرد و این نشان می‌دهد هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند، امروز مرز‌های جغرافیایی ایران آنچه چیزی نیست که روی نقشه است مرز‌های ایران شیعیان در کل جهان است و امروز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از مظلومین در دنیا دفاع کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: ما تنها خدمتگزار خانواده شهدا نیستیم، بلکه خدمتگزاران صاحبان آخر الزمان هستیم و مفتخریم که نوکری ۱۸ هزار شهید و ۳۸۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر در استان را می‌کنیم و از جمعیت ۶ میلیون نفری استان همگی با خانواده شهدا نسبت دارند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی بیان کرد: شهدا و جانبازان و ایثارگران خراسان رضوی بیشترین دارای همسر و خانواده بوده اند که نشان می‌دهند که علقه داشته اند، ولی در این راه قدم نهاده اند.

وی ادامه داد: رویکرد ما تحولی است و در یکسال گذشته خدمات توانبخشی به ۶۸۲۷ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته و ۵۱۲۱ نفر خدمات بالینی دریافت کرده اند که رشد ۷۴ درصدی داشته، اشتغال رشد ۲۴۴ درصدی داشته و تبدیل وضعیت ۱۱۸۸ نفر در استان صورت گرفته و برخی دستگاه‌ها هنوز عمل نکرده اند که اگر عمل نکنند شکایت خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار داشت: مددکاری ۴۰۱ جلسه برای ۲۵ هزار نفر صورت گرفته و شورای ترویج ۷ جلسه داشته ایم که ۶۵ مصوبه داشته که یک مورد آن جشنواره بین المللی فیلم ایثار در خراسان رضوی بود که بعد ۳ ماه فراخوان از ۳۰ کشور بیش از ۱۲۰۰ اثر رسید که حتی از آمریکا فیلم داشتیم که ۱۷۰ فیلم در مورد حجاب بود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی خاطر نشان کرد: تنها استان کشور که فیلم سینمایی ساخته خراسان رضوی بوده و استقبال خوبی شد و قسمت‌های بعدی آن را ساخته ایم، در ایام اربعین زیارت نیابتی از سوی شهدا را انجام دادیم که خراسان رضوی در بیشتر زیارتگاه‌ها حضور داشت و موکب خادم الشهدا برپا شده بود.