تاریخ : 1402,شنبه 22 مهر20:35
کد خبر : 104310 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی:

بنیاد شهید باید پاسخگوی عدم اجرای قوانین ایثارگری باشد


بنیاد شهید باید پاسخگوی عدم اجرای قوانین ایثارگری باشد

باید بنیاد شهید و امور ایثارگران به موضوع حق و حقوق و جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه به صورت جدی‌تر وارد شود ...

فاش نیوز - بنیاد شهید متولی ایثارگران و موظف به پیگیری و اجرای قوانین ایثارگری و پاسخگویی به ایثارگران است.

 کیومرث سرمدی واله، نماینده ایثارگر مردم اسد آباد همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در حاشیه جلسه علنی و  اشاره به جایگاه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگرران به عنوان معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: در بحث ایثارگری یک بخش قوانین مصوب داریم که متأسفانه به‌ صورت جامع و کامل چه در زمینه درمان و چه در بحث اشتغال و سایر مزایای حقوقی و... اجرایی نشده است و طبیعتاً با این فضای سنگین معیشت و گرفتاری اقتصادی فشار مضاعفی بر دوش جامعه ایثارگری قرار دارد.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه قانونگذاری مجلس و نقش اجرایی بنیاد شهید در جامه‌ی عمل پوشاندن به قوانین ایثارگری تاکید کرد: مشخصا خود بنیاد شهید و امور ایثارگران در این ارتباط باید فعالانه‌تر عمل کند و ریاست بنیاد شهید -که عضو هیئت دولت هم هستند- باید به طور جد به موضوع ورود پیدا کند. ضمن این‌که مجلس هم از این جایگاه نظارتی خود نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری را سر و سامان دهد.

 عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید بنیاد شهید و امور ایثارگران به موضوع حق و حقوق و جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه به صورت جدی‌تر وارد شود متذکر شد: به اعتقاد من بنیاد شهید و در رأس آن آقای قاضی زاده باید به صورت جدی‌تر به موضوع حق و حقوق قانونی ایثارگران ورود پیدا کند؛ اگر چه تا پایان رسیدگی به برنامه باید ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم.

 سرمدی در پاسخ به این پرسش که چرا بنیاد شهید تاکنون به وظایف قانونی خود در قبال مصوبات ایثارگری همانند واگذاری خودرو به ایثارگران و ... عمل نکرده است اظهار داشت: باید این سئوال را از مسئولان بنیاد پرسید که چرا این کار را نکرده اند و در مقابل کارهایی که باید می کردند و یا بعضا اگر ترک فعلی دارند، خود آنها باید پاسخ بدهند. هر چند تأکید کلی ما این است که مدیران ارشد بنیاد شهید به‌ عنوان مدافعین اصلی و مجریان قانون هستند و متولیانش باید ورود و پیگیری کنند.

*معرفی