تاریخ : 1402,سه شنبه 18 مهر16:24
کد خبر : 104366 - سرویس خبری : اخبار

حل مشکلات جانبازان از حرف تا عمل


حل مشکلات جانبازان از حرف تا عمل

این روزها آخرین مهلت وزارت صمت برای اعلام اسامی جانبازان دارای شرایط واردات خودرو می‌باشد، که متاسفانه تاکنون خبر یا حتی نشانه‌ای از این خبر وجود ندارد...

فاش نیوز - مدتی است که سئولات بی‌شماری در رابطه با مصوبات و حقوق قانونی جامعه محترم ایثارگران در حوزه‌های مختلف مطرح می‌شود که متاسفانه هیچ مسئولی که در آن حوزه در مقام پاسخگویی می‌باشد، جوابگو نیست. دلیلش هر چه که باشد به اعتقاد من این نشانه عدم تعهد و توجه آن مسئول در آن جایگاه و عدم پاسخگویی در آن مقام است.

یکی از موضوعات مهم این روزها که به آن پرداخته شده و مستقیما با زندگی روزمره جانباز در ارتباط است، موضوع قطع‌کردن سهمیه سوخت عزیزان جانباز است. واقعا مسئولان ذیربط چه پاسخی برای جانبازان عزیزی که نمی‌توانند از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند دارند؟

آقای مسئولی که این سهمیه را قطع کرده‌ای، آیا می‌دانی که این جانبازان عزیز حتی اگر هم بتوانند، به ناچار از سامانه حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، فارغ از مشکلات مربوط به آن، به علت عدم وجود زیرساخت‌ها نمی‌توانند از حمل نقل عمومی استفاده کنند؟ البته مطلع شدیم که طبق خبرها و انتشار مصاحبه در فاش‌نیوز، تنها صدای جانبازان و ایثارگران، پیگیری قطع سهمیه سوخت جانبازان با جدیت در دستور کار فراکسیون محترم ایثارگران مجلس قرار گرفته که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد. البته از برادر محترم جناب دکتر نوروزی و اعضای محترم کمیسون ایثارگران مجلس که خالصانه به ایثارگران عزیز خدمت‌رسانی می‌کنند، توقع داریم که موضوع ماده 48 مربوط به اشتغال فرندان را هم همچنان در اولویت قرار دهند و با تصویب آن در مجلس، عزیزان ایثارگر را بار دیگر شاد کنند.

موضوع دیگر در مورد خودروی جانبازان است که طبق شواهد و قرائن مربوط به مصوبات دولت، اگر بنیاد شهید تا قبل از هجدهم شهریور که مهلت قانونی یک‌ماهه برای ارسال اسامی جانبازان به وزارت صمت بوده است، اقدام به ارسال اسامی نموده باشد - که طبق مصاحبه و اظهارات مسئولین محترم بنیاد با خبرگزاری بنیاد شهید - این امر محقق گردیده است.

این روزها آخرین مهلت وزارت صمت برای اعلام اسامی جانبازان دارای شرایط واردات خودرو می‌باشد، که متاسفانه تاکنون خبر یا حتی نشانه‌ای از این خبر وجود ندارد. انتظار می‌رود وزارت محترم صمت با توجه به گذشت ماه‌ها از موضوع واردات خودروی جانبازان، نسبت به اقدام عاجل در این مورد اقدام کند و تمهیدات لازم را فراهم آورد.

موضوع دیگر در رابطه با معوقات حق پرستاری است که آیا بنیاد شهید قصد پرداخت این معوقه را دارد‌؟ اگر ندارد چرا علت قانونی عدم پرداخت را اعلام نمی‌کند؟

موضوع دیگر در رابطه با تردد خودروی جانبازان در بزرگ‌راه‌ها می‌باشد. حالا که اکثر عوارضی‌ها برداشته شده، چرا مسئولین محترم بنیاد با مسئولین وزارت راه موضوع عوارض جانبازان در بزرگراه‌ها را برای ثبت شماره جانبازی در سیستم عوارضی الکترونیک و معاف از پرداخت را مطرح نمی‌کنند تا این موضوع برای همیشه حل شود؟

البته موضوعات مهم دیگری ازجمله دارو و درمان و... وجود دارد که در فرصت های بعدی مفصل‌تر به آن خواهیم پرداخت.

|| داود گودرزی (آزاده ده‌ساله، جانباز پنجاه‌درصد)