تاریخ : 1402,دوشنبه 24 مهر17:14
کد خبر : 104553 - سرویس خبری : اخبار

قانون جامع بهترین سند راهبردی ایثارگران است


قانون جامع بهترین سند راهبردی ایثارگران است

ما قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به عنوان یک سند راهبردی و بالا دستی برای ایثارگران داریم. اما درخواست ما این است که این قانون باید به طور کامل اجرایی شود...

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را بهترین برنامه و سند راهبردی برای جامعه ایثارگری در پنج سال آینده دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سیدجلیل میرمحمدی میبدی، نماینده ایثارگر مردم میبد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی بحث و بررسی مواد و تبصره های برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: ما قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را به عنوان یک سند راهبردی و بالادستی برای ایثارگران داریم. اما درخواست ما این است که این قانون باید به طور کامل اجرایی شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کرد: بحث ما این است که مواد و تبصره های قانون خدمات‌رسانی به ایارگران باید کامل اجرا شود ولی متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است در حالی که بسیاری از بندهای آن قانونی و مجلس شورای اسلامی نیز تایید کرده است. حالا اینکه ما بیایم و بگویم در برنامه هفتم توسعه ایثارگران جایگاه شان فلان و بهمان است این مشکلی را حل نمی کند و نباید دنبال این موضوع  باشیم؛ بلکه باید به دنبال این باشیم که قانون جامع خدمات ایثارگران به عنوان قانون مرجع و بالا دستی برای جامعه ایثارگری، در سال های آینده به طور کامل اجرا شود.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر چه یک مقدار نقاط ضعف در قانون جامع ایثارگران وجود دارد که بایستی اصلاح شود، ضمن اینکه به نظر من در خود برنامه هفتم توسعه هم موضوع ایثارگران دیده شده است اما به هر صورت برای پنج سال آینده قانون ایثارگری باید جامع‌تر و کامل‌تر دیده شود.

میرمحمدی، نماینده مردم میبد تصریح کرد: اصرار من بر این است که دست به دست هم بدهیم تا قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به طور کامل اجرا و نقاط ضعف آن برطرف شود تا برای آینده ایثارگران یک قانون کامل و جامع داشته باشیم.

نماینده مردم استان یزد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا نظارت مجلس بر قوانین مصوب ایثارگری مانند واردات خودرو برای جانبازان و تامین دارو و درمان ایثارگران ضعیف است متذکر شد: البته یک‌سری محدودیت ها و ملاحظات دولت را در خصوص اجرای قوانین باید در نظر بگیریم. به طور مثال همین الان که من با شما مصاحبه می کنم بازنشستگان مطالبات خود را دارند که باید متناسب سازی 90 درصدی انجام شود و حقشان هم هست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در عین حالی که به نظر من باید برای معیشت بازنشستگان اعم از کشوری و لشکری و تامین اجتماعی و ایثارگران بازنشسته بر حسب  قانون همسان‌سازی و افزایشی اعمال شود، اما در مورد همسان‌سازی با توجه به شرایط مالی و کسری هایی که هست، برای اجرا ملاحظاتی وجود دارد.

میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان تاکید کرد: همین بحث و ملاحظات در بسیاری دیگر از موارد و از جمله قوانین ایثارگری هم وجود دارد؛ چرا که همان طور که گفته شد، دولت یک‌سری محدودیت ها در تأمین منابع مالی برای اجرای قانون دارد.

به نظر من وقتی قانونی را مصوب می کنیم بایستی منابع مالی و اعتبارات لازم برای اجرای آن را هم لحاظ کنیم. چرا که وقتی قانونی تصویب شد، دولت مکلف به اجرا و مجلس شورای اسلامی نیز مکلف به نظارت بر آن است. به اعتقاد من بخش قابل توجهی از قانون جامع خدمات‌رسانی با وجود گذشت یک دهه هنوز اجرا نشده است و درخواست ما این است که اجرایی شود.

*معرفی