تاریخ : 1402,دوشنبه 24 مهر19:24
کد خبر : 104570 - سرویس خبری : اخبار

همایش توانمندسازی تشکل‌های شاهد وایثارگر برگزار می شود



همایش توانمندسازی  تشکل‌های شاهد وایثارگر برگزار می شود

فاش نیوز - مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: توانمندسازی  تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور از فردا سه شنبه در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر رحیم نریمانی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در این همایش سه روز.ه قرار است تشکل های شاهد و ایثارگر  ضمن تبادل نظر  درباره فعالیت‌های خودشان،در  کارگاه‌هایی که در همین راستا برگزار می شود نیز شرکت کنند.

وی ادامه دهد: با توجه به ارتباط نزدیک تشکل‌های شاهد و ایثارگر با عموم مردم،این همایش فرصت مناسبی برای تقویت ظرفیت‌های موجود  در این تشکل ها به شمار می رود.

نریمانی اظهار کرد که در این همایش  اصول و مبانی ارتباطات انسانی، تسهیل گری در سازمان مردم نهاد، آشنایی با اصول برنامه ریزی راهبردی سازمان مردم نهاد و آشنایی یا اصول توانمندسازی  سازمان‌های مردم نهاد  ور قالب کارگاه های مختلف تدریس خواهد شد.

وی مردمی‌سازی را محور اساسی در بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: تشکل‌های مردمی، شاکله، بن‌مایه، شالوده و اساس کار ما در بنیاد هستند، از این رو اداره کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده است.
وی مهم‌ترین وظیفه تشکل‌ها را وظیفه راهبری دانست و اضافه کرد: یکی از موضوعات اساسی که در دست پیگیری داریم ماجرای جامعه مدنی، پیشروی، الگو بودن و پیش‌قراولی تشکل‌های ایثارگری است؛ از این رو تشکل‌ها باید جایگاه و نقش خود را بدانند و آن را با استراتژی‌های خاص خود قلمداد کنند.