تاریخ : 1402,پنجشنبه 27 مهر13:26
کد خبر : 104692 - سرویس خبری : اخبار

ترکیه برای شهدای غزه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد



فاش نیوز - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت هزاران فلسطینی، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

ترکیه برای شهدای غزه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش پرچم‌های ترکیه در سراسر این کشور برای ادای احترام به شهدای فلسطینی و از جمله شهدای بیمارستان المعمدانی غزه به حالت نیمه برافراشته در خواهد آمد.

وزارت بهداشت فلسطین ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۵ مهرماه جاری از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر در لحظات اولیه این انفجار خبر داد.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را لغو کرد.

وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد: نشست چهار جانبه که قرار بود روز چهارشنبه در این کشور تشکیل شود، برگزار نخواهد شد.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل، گفت: در اسرائیل مقامات تائید کرده‌اند که یک هزار و ۳۰۰ نفر کشته و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند، در حالی که در غزه بیش از ۳ هزار نفر کشته شده‌اند، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند و صدها نفر زیر آوار هستند.