تاریخ : 1402,یکشنبه 07 آبان17:01
کد خبر : 105030 - سرویس خبری : خانواده شهدا

مادر شهید «جلال‌الدین رمیار» آسمانی شد



فاش نیوز - مرحومه «زینب خسروی» مادر شهید «جلال‌الدین رمیار» از شهدای مدافع وطن به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

کد خبر: ۶۲۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ - 29October 2023
 

مادر شهید «جلال‌الدین رمیار» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «زینب خسروی» مادر شهید «جلال‌الدین رمیار» از شهدای مدافع وطن به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و تدفین پیکر این مادر شهید امروز ساعت 14 در آرامستان روستای فورگ درمیان برگزار و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

مدافع وطن «جلال‌الدین رمیار» فرزند «غلامرضا» در سال 1340 در روستای فورگ از توابع شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود. دوران کودکی و تحصیلات ایتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند. سپس برای ادامه تحصیل به بیرجند آمد و تا سال دوم دبیرستان به تحصیلاتش ادامه داد و مدتی در کنار خانواده‌اش به کار کشاورزی پرداخت.

شهید «رمیار» که تحت تربیت پدر و مادری مؤمن بزرگ شده بود در انجام فرائض مذهبی بسیار مقید بود. نمازش را اول وقت اقامه می‌کرد و به دیگران نیز توصیه می‌کرد در انجام امور مذهبی سستی نکنند.

قبل از سربازی به استخدام ژاندارمری در آمد و سال‌ها با خلوص نیت به حراست از مرزهای شرقی ایران و مبارزه با سوداگران مرگ پرداخت. این شهید والامقام در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان و بیرجند و گناباد خدمت کرد و در انجام مأموریت‌ها بسیار جدی بود.

«جلال‌الدین رمیار» بر اثر درگیری با اشرار در منطقه نهبندان به اسارت اشرار درآمد و پس از 9 ماه در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه سال 1378 به درجه رفیع شهادت نائل گشت.