تاریخ : 1402,دوشنبه 15 آبان17:06
کد خبر : 105261 - سرویس خبری : اخبار

کمیسیون تلفیق این هفته در خصوص ایثارگران تصمیم می گیرد


کمیسیون تلفیق این هفته در خصوص ایثارگران تصمیم می گیرد

موضوع ایثارگران همانند بحث همسان‌سازی و برخی مواد دیگر برنامه هفتم توسعه مراعا مانده است و دلیل مراعا ماندن آن مذاکره ای است که رییس مجلس با دولت دارد انجام می دهد...

فاش نیوز - مواد مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم بخاطر مراعا بودن، در کمیسیون تلفیق تصمیم‌گیری می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ولی اسماعیلی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اعلام این مطلب اظهار داشت: موضوع ایثارگران همانند بحث همسان‌سازی و برخی مواد دیگر برنامه هفتم توسعه مراعاست و دلیلش نیز مذاکره ای‌ست که رییس مجلس با دولت دارد انجام می دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کلا در این جلسات نیز ما هم حضور داریم خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم به یک جمع‌بندی نهایی برسیم تا دولت هم قانع شود و منابع مالی مورد نیاز را تأمین کند تا به ماده 75 نخورد و شورای نگهبان آن را رد نکند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم تاکید کرد: به ما اجازه بدهید که در جلسات با دولت در مورد ایثارگران، جانبازان معسر و بازنشستگان به یک نتیجه نهایی برسیم و آن وقت تکلیف قابل اجرا شدن را به اطلاع مردم عزیز برسانیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارجاع برخی مواد، از جمله موارد مربوط به ایثارگران از سوی هیئت رییسه به کمیسیون تلفیق، یادآور شد: متاسفانه موضوع ایثارگران تاکنون مراعا مانده است؛ هر چند که به طور جدی به دنبال نهایی شدن آن هستیم اما هنوز ماده واحده ای آماده نشده است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص زمان نهایی تصویب برنامه هفتم توسعه کشور تصریح کرد: با توجه به مواد برگشتی به کمیسیون تلفیق، بعید می دانم برنامه هفتم توسعه در هفته جاری جمع و جور شود؛ مگر اینکه با تصمیم هیئت رییسه، جلسات رسیدگی به برنامه هفتم به صورت سه‌شیفته برگزار شود.

*معرفی