تاریخ : 1402,دوشنبه 22 آبان20:40
کد خبر : 105499 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تاکید عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس بر افزایش اعتبارات ایثارگری در برنامه هفتم


تاکید عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس بر افزایش اعتبارات ایثارگری در برنامه هفتم

حضرت آقا در مورد رزمندگان، جانبازان و مدافعان حرم فرمودند "اینها در اوج غربت و مظلومیت شهید و مجروح شده اند ولی متاسفانه بسیاری از آنها...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم خواستار تصویب اعتبارات مناسب برای ایثارگران در برنامه هفتم توسعه کشور شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال جمع‌بندی پایانی جلسات بررسی برنامه هفتم توسعه در صحن علنی اظهار داشت: ایثارگران و به خصوص خانواده های معزز شهدا و جانبازان هیچ‌وقت چشمداشتی نسبت به مطالبات معیشتی نداشته اند و امنیت و آرامشی که اکنون در کشورمان وجود دارد مرهون فداکاری و رشادت های آنهاست. هر چند که منطقه در حال حاضر با یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در آشوب و ناامنی بسر می برد.

 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اولویت دادن به مسائل ایثارگران از سوی برنامه ریزان در کشور خاطرنشان کرد: به نظر من هر چند که این قشر موثر جامعه ماخوذ به حیاست اما دولت و مجلس در برنامه ریزی و مصوبات کلان خود باید به مطالبات، دغدغه ها و رفع مشکلات جامعه ایثارگری توجه ویژه ای کنند. همچنین مجلس و دولت بایستی توجه جدی به بحث های معیشتی جانبازان و رزمندگان معسر و نیازهای ضروری آنها کنند...

 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در برنامه هفتم توسعه کشور بنای ما بر این بود که به ایثارگران و مسائل آنها توجه خاصی شود متذکر شد: بر این اساس ما مصوبات ایثارگری برنامه ششم را که در لایحه برنامه هفتم از سوی دولت لحاظ نشده بود، در کمیسیون تلفیق مصوب کردیم و در کمیسیون تلفیق پیگیر هستیم تااعتبارات مالی مورد نیاز نسبت به گذشته افزایش یابد و مطالبات ایثارگران در سال های اجرای برنامه پرداخت شود.

 عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در بخش پایانی سخنان به مظلومیت رزمندگان و شهدای مدافع حرم و فقر قانون در تحث پوشش قرار دادن آنها و خانواده هایشان اشاره کرد و یادآور شد: حضرت آقا در مورد رزمندگان، جانبازان و مدافعان حرم فرمودند "اینها در اوج غربت و مظلومیت شهید و مجروح شده اند ولی متاسفانه بسیاری از آنها هنوز به عنوان رزمنده محسوب نمی شوند و در صورت جانبازی، برای درمان هم دچار مشکلات فراوانی هستند. که باید در برنامه هفتم به این موضوعات توجه کنیم.

*معرفی