تاریخ : 1402,چهارشنبه 24 آبان13:52
کد خبر : 105581 - سرویس خبری : دفاع مقدس

تبیین نقش فرماندهی و ستاد در عملیات شکست حصر سوسنگرد



فاش نیوز - در آستانه ۲۶ آبان‌ماه، سالروز شکست حصر سوسنگرد، نشست تبیین نقش فرماندهی و ستاد در این عملیات در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

کد خبر: ۶۳۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ - 14November 2023
 

تبیین نقش فرماندهی و ستاد در عملیات شکست حصر سوسنگردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در آستانه ۲۶ آبان‌ماه، سالروز شکست حصر سوسنگرد، نشست تبیین نقش فرماندهی و ستاد در این عملیات در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در این نشست که با حضور تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش از جمله امیر سرتیپ «سید ناصر حسینی»، امیر سرتیپ دوم خلبان «سیاوش مشیری» و امیر سرتیپ دوم خلبان «ابراهیم محمدزاده» برگزار شد، ابعاد مختلف عملیات شکست حصر سوسنگرد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

از جمله مسائل مطرح شده در این نشست می‌توان به تبیین و تشریح ابعاد مختلف عملیات، فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در شکست حصر سوسنگرد، نقش محوری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در آزاد سازی سوسنگرد، نقش تیپ ۲ لشکر ۹۲ زرهی اهواز در عملیات آزاد سازی سوسنگرد قهرمان، تأثیر آزاد سازی سوسنگرد در مواجهه با دشمن در آوردگاه حساس و سرنوشت ساز آن مقطع و سال‌های بعد از جنگ تحمیلی و نیز نقش سپاه پاسداران، ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران، ژاندارمری، جهاد سازندگی، عشایر غیور و مردم مومن در این عملیات اشاره کرد.

در پایان این نشست، دانشجویان حاضر در جلسه سوالات و پرسش‌های خود را در خصوص عملیات شکست حصر سوسنگرد مطرح و از کارشناسان پاسخ‌های مناسب دریافت کردند