تاریخ : 1402,چهارشنبه 24 آبان14:44
کد خبر : 105594 - سرویس خبری : استان ها

«تبعیت از ولایت» و «رسیدن به قله ایمان» مهم‌ترین هنر شهدا بود



فاش نیوز - حجت‌الاسلام «ماندگاری» با بیان اینکه هنر شهدا ایمان به خدا و تبعیت از ولایت بود و جان خود را گذاشتند تا مردم حق و باطل را بشناسند، گفت: کسانی که امروز صدای مردم غزه را نمی‌شوند در ایران یا هر کجای دنیا باشند در مسند حکومت یا هر جایگاه دیگر مصداق همان بی‌هنری است.کد خبر: ۶۳۰۶۳۲

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ - 15November 2023
 

سبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» مدرس حوزه و دانشگاه شامگاه (سه‌شنبه) در یادواره شهدای هنرمند استان خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند، در خصوص جایگاه ویژه شهدا، اظهار داشت: شهدا از مرز انسانیت بالاتر رفته و هم قطار اوصیا و اولیای الهی شدند لذا نزد خدا روزی مخصوص دارند و با مرگ نمرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا در اوضاع بی‌ایمانی به مردم نشان دادند که سعادت در مسیر خدا بودن است، بیان داشت: شهدا از شهوت، قدرت، ریاست و شهرت گریختند و در مسیر ولایت قرار گرفتند، جانشان را همچون امام حسین(ع) گذاشتند تا مردم حق و باطل را تشخیص دهند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شهادت یک نوع هنرمندی است چون خداوند این میدان مسابقه عالم را قرار داده است و در آیه دو سوره ملک می‌فرماید: «خدایی که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدامیک از شما کار بهتری انجام می‌دهید و اوست عزتمند و آمرزنده».

حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه هنر شهدا و شهدای هنرمند این بود که به قله ایمان رسیدند و در این دنیای ضعف ایمان به ما گفتند: «وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»، اضافه کرد: هنر شهدا ایمان به خدا و تبعیت از ولایت بود و جان خود را گذاشتند تا مردم حق و باطل را بشناسند.

وی با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را در میدان مسابقه عالم قرار داده تا ببیند چه کسی به جایگاه کمال می‌رسد، عنوان کرد: کسانی که امروز صدای مردم غزه را نمی‌شوند در ایران یا هر کجای دنیا باشند در مسند حکومت یا هر جایگاه دیگر مصداق همان بی‌هنری است.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امروز جنگ غزه یک آزمون الهی است تا حق و باطل برای جهانیان شناخته شود، گفت: امروز نیز مردم غزه، فلسطین و لبنان به قله ایمان رسیدند به همین دلیل است که کودک و بزرگ غزه‌ای، جنگ را آزمون بزرگ الهی می‌دانند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تنها راه نجات را همراهی با ولایت دانست و با بیان اینکه شهیدان با این هنر به سعادت رسیدند، خاطرنشان کرد: امروز مشکل جامعه ما این است که خدا را گم کردیم در حالی که خدا در اول محاسبات رزمندگان و شهدا بود و فهمیدند که خدا ابرقدرت عالم هستی است اما برخی از کسانی که ادعا دارند و تحصیل‌کرده هم هستند، هنوز می‌خواهند به جای خدا به کدخدا تکیه کنند و فکر می‌کنند آمریکا و ارتباط با اروپا مشکل ما را حل می‌کند.