تاریخ : 1402,پنجشنبه 25 آبان14:11
کد خبر : 105618 - سرویس خبری : اخبار

۳ هزار یادواره شهدا در خوزستان برگزار شد



فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: بیش از سه هزار یادواره شهدا در سطح از سال گذشته تاکنون در استان برگزار شده است.

۳ هزار یادواره شهدا در خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حسن نورانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای معاونان استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی اظهار کرد: در اواخر امسال کنگره ملی شهدای خوزستان برگزار خواهد شد و در این راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار است.

وی با بیان اینکه خوزستان پایتخت دفاع مقدس و مقاومت ایران است، افزود: از آنجایی که بیشتر کنگره‌های ملی مربوط به خرمشهر در تهران برگزار می‌شود، انتظار اقدامات موثرتری در این شهر وجود دارد.

نورانی ادامه داد: برای پذیرایی از مهمانان ۲ اردوگاه باکیفیت در استان لازم است که البته ۲ مکان در شهرهای دزفول و سوسنگرد ظرفیت تقویت را دارند و همچنین یک زائرسرا در خرمشهر باید مجهز شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به برگزاری رالی اتومبیلرانی راه ولایت (مسیر ورود امام رضا (ع) از عراق به خوزستان) در استان اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن این مسیر از طریق ورزش یک کار ارزنده است.

وی در ادامه با اشاره به سهمیه اعزام ایثارگران استان به مشهد مقدس بیان کرد: جامعه ایثارگری در استان خوزستان ۲۸۰ هزار نفر بوده که اختصاص سهمیه ۲۰۰ نفری بسیار اندک است.

نورانی تصریح کرد: جمع آوری تاریخ شفاهی والدین شهدا، رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دفاع مقدس به طور ویژه در استان آغاز شده به گونه‌ای که سال گذشته ۲ هزار تاریخ شفاهی و امسال تاکنون یک هزار تاریخ شفاهی تدوین شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان توضیح داد: سال گذشته ۴۵ نفر و امسال ۳۰ نفر از نیروهای بنیاد شهید استان بازنشسته می‌شوند که انتظار می‌رود نیروهای متخصص و آشنا با فرهنگ و هنر جایگزین شوند.