تاریخ : 1402,سه شنبه 30 آبان16:49
کد خبر : 105793 - سرویس خبری : اخبار

چاپ ۴۵ عنوان کتاب درباره سیره زندگی شهدا توسط نشر شاهد



فاش نیوز - کرم‌اللهی از چاپ ۴۵ عنوان کتاب در خصوص زندگی و خاطرات شهدا و ایثارگران در سال جاری خبر داد.

۴۵ عنوان کتاب با موضوع سیره زندگی شهدا توسط نشر شاهد به چاپ رسیده است

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس، «محمد کرم‌اللهی» سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: موضوع کتاب و کتابخوانی در همه جوامع به‌ویژه در فرهنگ اسلامی ارزش و جایگاهی وزین و والایی دارد به طوری که معجزه پیامبر اسلام کتاب است و در اولین کلام وحی به نبی اکرم (ص) امر به خواندن می‌شود و در حجم قابل توجهی از روایات و احادیث شریف اولیاءالله هم توصیه به علم آموزی و دانش‌اندوزی شده است.

سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: انقلاب اسلامی از آن‌جا که مولود اندیشه اسلامی و عمل ایمانی و اعتقادی است موضوع کتاب و کتابخوانی را ارج گذاشته و بر آن از لسان امامین انقلاب تاکیدات بسیار شده است.

کرم‌اللهی بیان‌ داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو حوزه ارائه خدمت فرهنگی به جامعه هدف و ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مبادرت به ایجاد نشر شاهد به پشتوانه ثبت و ضبط اسناد و مدارک شهدا و ایثارگران و همچنین جمع‌آوری خاطرات آن‌ها همه ساله اقدام به چاپ و نشر کتاب کرده است.

وی با بیان اینکه موفقیت در عرصه چاپ و نشر ایثار مستلزم شناخت میدان مخاطب و نیاز‌های معرفتی او و ارتباط موثر با نویسندگان و مولفان علاقه‌مند به موضوع ایثار و شهادت است، گفت: از ابتدای حضور جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید ایشان بر چاپ کتاب در طراز انقلاب اسلامی و ضرورت گسترش جامعه مخاطب کتاب شاهد بوده است و برای تحقق این امر مهم اداره کل ما تلاش دارد که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت همه علاقه‌مندان به این عرصه زمینه درخشش انتشارات شاهد را در میان ناشران جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی مهیا کند.

سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به یقین نقطه‌ای که امروز ما درآن قرار قرار داریم با جایگاهی که باید در آن باشیم بسیار فاصله دارد و باید با تلاش مجاهدانه و خلاقانه زمینه دستیابی به جایگاه واقعی خود را مهیا کنیم.

کرم‌اللهی با بیان اینکه امسال تا الان ۴۵ عنوان کتاب با موضوع زندگی و زمانه شهدا چاپ شده که از این تعداد ۱۵ عنوان چاپ اول و ۱۰ عنوان تجدید چاپ است، گفت: ۴۰ عنوان در چاپخانه آماده چاپ داریم و ۶۹ عنوان هم در حال بررسی است که از ۶۹ عنوان، ۳۶ عنوان در مرحله اصلاح و ویرایش و ۲۱ کتاب در مرحله بازخوانی و کارشناسی است.

وی با تاکید بر اهمیت توزیع کتاب در کنار تولید آن، اظهارداشت: ورود به چرخه بازار عرضه و توزیع کتاب برای قوام و دوام هر نشری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما در نشر شاهد در این بخش کار بر زمین مانده بسیار داریم و تلاش داریم با رفع موانع و بر طرف کردن معایب و مشکلات، زمینه احیاء مجدد مراکز عرضه و فروش کتب و مجلات شاهد را فراهم آورده و با حضور با برنامه و موثر در رویداد‌های ملی و بین‌المللی کتاب شرایط را برای ورود هدفمند به عرصه اقتصاد کتاب مهیا کنیم.

کرم‌اللهی با اشاره به حضور همزمان در ۶ نمایشگاه کتاب استانی در هفته کتاب و کتابخوانی ابراز امیدواری کرد که نشر شاهد بتواند در شان و جایگاه نام شهید و جامعه شاهد و ایثارگری در حوزه کتاب و کتابخوانی در خدمت علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.