تاریخ : 1402,سه شنبه 30 آبان19:32
کد خبر : 105796 - سرویس خبری : اخبار

مفاد اولیه آتش‌بس در غزه و اعلام شکست رژیم صهیونیستی


مفاد اولیه آتش‌بس در غزه و اعلام شکست رژیم صهیونیستی

گام اول برقراری آتش‌بس ۵ روزه است که بر اساس آن کلیه عملیات‌های نظامی اسراییل در سراسر غزه، چه بمباران‌ها و چه حملات زمینی و چه عملیات اطلاعاتی متوقف...

فاش نیوز - بندهای مهم آتش‌ بس و اعلام شکست رژیم صهیونیستی در جنگ با جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در غزه منتشر شد.

به گزارشخبرگزاری‌ها، آتش‌بس در سه مرحله پنج روزه برنامه‌ریزی شده و فعلا گام اول اجرا می‌شود، گام دوم حزب الله لبنان و انصارالله یمن اضلاع آتش‌بس نیستند. بنابر این دستشان برای عملیات بسته نیست.

گام اول برقراری آتش‌بس ۵ روزه است که بر اساس آن کلیه عملیات‌های نظامی اسراییل در سراسر غزه، چه بمباران‌ها و چه حملات زمینی و چه عملیات اطلاعاتی متوقف می‌شود.

در گام اول اسرای نظامی و عالیرتبه تبادل نمی‌شوند و برای آزادی ۵۰ اسیر غیرنظامی اسرائیلی توافق شده که شامل کودکان، زنان سالخورده، برخی مردان سالمند و بیمار به اضافه دو تابعیتی‌های روس، ترک، آسیایی، آمریکایی و اروپایی است.‌

 طبق توافق در پنج مرحله، هر روز ۱۰ اسیر غیرنظامی اسرائیلی در ازای آزادی ۳۰ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می‌شوند.، در ساعاتی از روز گذرگاه رفح باز می‌شود و ‌روزانه ۳۰۰ کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شده و در جنوب و شمال این منطقه توزیع می‌گردد و این کمک‌ها علاوه بر غذا شامل تجهیزات پزشکی و سوخت نیز هستند.

 ‌در سطح میدانی رژیم صهیونیستی متعهد شده است که نیروهای خود را که در جاده صلاح‌الدین غزه مستقر هستند، بیرون بکشد و حق نزدیک شدن به مردمی که در این منطقه تردد می‌کنند را ندارد و عملا محاصره شکسته می‌شود.