تاریخ : 1402,چهارشنبه 01 آذر12:41
کد خبر : 105818 - سرویس خبری : اخبار

با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام گرفت:

تسری امتیازات جانبازان درصدبالا به همسر و والدین شهدا و قوانین ایثارگری به مدافعان حرم و امنیت


تسری امتیازات جانبازان درصدبالا به همسر و والدین شهدا و قوانین ایثارگری به مدافعان حرم و امنیت

مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری ...

فاش نیوز- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه کشور امتیازات جانبازان درصدبالا را به همسران و والدین شهدا تسری دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد و تبصره های لایحه برنامه هفتم توسعه برخی از امتیازات جانبازان درصد بالا را در راستای حمایت از جامعه ایثارگری به همسران و والدین شهدا تسری دادند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان ملت در بهارستان در ادامه بررسی بخش ایثارگری لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه عصر روز سه شنبه با تسری امتیازات جانبازان بالای 50درصد به همسر و والدین شهدا و شمول قوانین ایثارگری به مدافعان حرم و امنیت موافقت کردند..

.مطابق با جز ۲ بند (ج) ماده ۳۱ این لایحه، کلیه امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیص، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس که مورد نیاز جانبازان پنجاه درصد (۵۰ %) و بالاتر مصرح در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشد در قوانین مرتبط به همسر و والدین شهدا تسری می‌نماید.

همچنین بر اساس جز ۳ بند (ج) ماده ۳۱ این لایحه، فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود.

در ابتدا و انتهای بند (ز) ماده (۸۸) برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران بعد از کلمه «فرزند»، کلمه «و همسران» اضافه می‌شود.»

این در حالی است که در بند (ز) ماده (۸۸) برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران آمده است: ز ـ فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود..

طبق جز ۴ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه، مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری داده می شود.

این گزارش حاکی است: بر اساس جز ۵ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه برنامه، متن زیر جایگزین بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می‌گردد:

ذ) رزمندگان به ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول هشت درصد معافیت از پرداخت مالیات موضوع ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌شوند.

بر اساس ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران؛ صد در صد (۱۰۰%) حقوق و فوق‌العاده شغل و سایر فوق العاده‌ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

بر اساس جز ۱ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان شامل معافیت بیمه بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد ۳۷ و ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل ایثارگران نمی‌شود.