تاریخ : 1402,چهارشنبه 01 آذر14:14
کد خبر : 105834 - سرویس خبری : استان ها

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک مسئولیت همگانی است



فاش نیوز - «پارسیان نژاد» با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه و مسئولیت همگانی است، گفت: آحاد جامعه نسبت به از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران مسئولیت جدی دارند.

کد خبر: ۶۳۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳ - 22November 2023
 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک مسئولیت همگانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «رضا پارسیان نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست هماهنگی مسئولین، ایثارگران و پایگاه‌های مقاومت بسیج دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه و مسئولیت همگانی است و آحاد جامعه نسبت به از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران مسئولیت جدی دارند.

پارسیان نژاد با بیان اینکه امروز عرصه «جنگ نرم» مهم‌تر از جنگ سخت است، و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص هم تاکید دارند، افزود: هر کدام از ما به عنوان افسران جنگ نرم در زمینه افکار، باور‌ها و اندیشه‌ها باید ادامه دهنده آرمان‌های شهدای والا مقام باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان قریب به ۸۳ هزار جانباز و شهید داریم که در این راستا بنیاد شهید با همکاری دستگاه‌های زیربط تمام توان خود را در جهت رفع نیاز‌های این حوزه به کار گرفته است.

وی عنوان کرد: در دستگاه‌های اچرایی استان مثل آموزش و پرورش، انتقال خون، علوم پزشکی، محیط زیست، ورزش و جوانان و... از نزدیک با مدیران و ایثارگران بازدید به عمل آمد.

«محمد مشکینی» مشاور استاندار در امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه بسیج به دو مقطع زمانی تقسیم می‌شود، ابراز داشت: قبل از اینکه نیرو‌های رزمی ساماندهی شوند، فرزندان این استان با «تفنگ برنو» عازم جبهه و جنگ شدند.

مشکینی افزود: بعد از جنگ، بسیج در حوزه جهاد سازندگی، جهاد آبرسانی، جهاد راه سازی ورود کرد و به لطف این شجره طیبه کشور، این حوزه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشت.

مشاور استاندار در امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در مدت بیماری کرونا بسیجیان این استان از پلیس راه‌های ورودی استان تا منازل مردم اقدام به ضدعفونی کردند، گفت: بسیج در ۴۴ سالی که تشکیل شده آنقدر خوب عمل کرده که الگوبرداری از بسیج در تمام کشور‌های آزادی خواه شکل گرفته است.

مشکینی عنوان کرد: زمانی پزشکان پاکستانی و هندی مردم را درمان می‌کردند، اما طی سال‌های اخیر و با رشد حوزه پزشکی شاهد مراجعه مردم سایر کشور‌های جهان به جمهوری اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه علمی روزی نیست که اخباری از موفقیت‌های فرزندان ایران اسلامی در المپیاد‌های مختلف منتشر نشود بنابراین علاوه بر اینکه مشکلات را می‌بینیم نباید از تلاش‌ها و دستاورد‌ها غافل شویم.