تاریخ : 1402,دوشنبه 06 آذر15:43
کد خبر : 105996 - سرویس خبری : اخبار

شرایط واردات خودرو جانبازان واجد شرایط


شرایط واردات خودرو جانبازان واجد شرایط

مسئولین محترم بنیاد شهید و فراکسیون محترم ایثارگران مجلس لطفا توجه کنند، حالا که بعد از سال‌ها موضوع واردات خودروی جانبازان در...

فاش نیوز - این روزها سخنان برادر محترم، جناب آقای امیرآبادی فراهانی، رئیس محترم فراکسیون ایثارگران مجلس، در فضای مجازی بار دیگر بارقه‌ی امیدی در دل‌ جانبازان عزیز به وجود آورده است که حاکی از برداشت اصولی و صحیح و منطقی از وضعیت موجود جانبازان عزیز است.

ضمن تشکر فراوان از جناب آقای عباس امیرآبادی، وزیر محترم صمت که با پیشنهاد فراکسیون محترم ایثارگران مجلس در مورد دو موضوع مطرح شده (تغییر عدم فروش خودرو برای پنج‌ سال و شرکت‌های وارد کننده خودرو)، نظر مثبت خود را اعلام نموده‌اند، باید عرض کنم که آسیب‌شناسی قانون عدم فروش خودرو برای پنج‌ سال، یکی از معضلات مهمی است که هم جانبازان و هم به نوعی دستگاه قضایی و انتظامی را در آینده به چالش خواهد کشید؛ به طوری که به علت عدم استطاعت مالی، عزیزان جانباز که خودروی خود را وکالتی یا به هر طریق دیگری که دلال‌ها این روش‌ها را بهتر می‌دانند به فروش برسانند که این امر بعد از مدتی، به علت آن که قانون بر عدم فروش خودروها تاکید دارد و مقامات قضایی را ملزم به پیگیری نموده است، ممکن است مشکلات عمده‌ای را به وجود آورد.

مسئولین محترم بنیاد شهید و فراکسیون محترم ایثارگران مجلس لطفا توجه کنند، حالا که بعد از سال‌ها موضوع واردات خودروی جانبازان در دستور کار قرار گرفته است، حالا که پس از سال‌ها به همت مسئولین محترم، این عزیزان می‌توانند از امتیاز واردات خودرو استفاده کنند، با توجه به کهولت سن عزیزان جانباز و چاله‌های خالی اقتصادی که در زندگی روزمره‌ی آنان وجود دارد و اکثر آنها بازنشسته و مستمری بگیر هستند و دختران و پسران دم بخت و بیکار در خانه دارند، چه بهتر که این عزیزان بهره‌ی کافی را از این امتیازات کسب کنند و به سلیقه‌ی خود و آنچه که مد نظرشان است، از این امتیاز برای پرکردن چاله‌های اقتصادی‌ خویش استفاده کنند.

حرف اصلی این است که مسئولین محترم هم به نوعی برنامه‌ریزی و کمک کنند تا عزیزان جانباز نهایت بهرمندی را کسب کنند؛ چرا که این امر می‌تواند به نوعی باری از دوش خود آنان بردارد.

طبیعی است که درصد بسیار محدودی از این عزیزان استطاعت مالی لازم را برای خرید و واردات خودرو دارند و اکثریت آنها این توانایی را ندارند که از این خودروها برای شخص خودشان استفاده کنند. شما بهتر از همه می‌دانید، محال است که بتوانند خودرو را شخصا خریداری کنند. لذا خواهش می‌کنیم متوجه این موضوع باشید که اگر موانع برطرف نشود، آن‌وقت امتیاز واردات خودرو به ثمن بخس به فروش می‌رسد و نه تنها جانبازان از این امتیاز سودی نمی‌برند، بلکه به جیب دلالان ریخته خواهد شد.

در مورد شرکت‌های مجاز واردکننده خودرو که یکی دیگر از دو بند مطرح شده است، باید گفت، طبیعی است که فارغ از بعضی محدودیت‌ها، این شرکت‌ها برای واردات این خودروها و تحویل آن به جانبازان هزینه‌ی مضاعفی را بر دوش جانبازان تحمیل می‌کنند که آن هم سنگین است.

بهتر است وزارت‌ محترم صمت، اسامی خودروهای مجاز برای هر سه دسته از جانبازانی که مشمول امتیاز واردات خودرو هستند را مشخص و اعلام کنند و آن را به خود جانبازان بسپارند تا آن طور که می‌خواهند تصمیم بگیرند.

امیدواریم که این موضوع هر چه سریعتر در کمیسون اقتصادی دولت، با مساعدت تصویب، و هیئت محترم وزیران نیز آن را هر چه سریعتر عملیاتی کنند.

و من الله‌التوفیق.

|| داود گودرزی (آزاده ده ساله و جانباز پنجاه درصد)