تاریخ : 1402,دوشنبه 06 آذر18:12
کد خبر : 106034 - سرویس خبری : اخبار

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

مجلس برای اصلاح مصوبات به منظور بهبود معیشت ایثارگران آماده است


مجلس  برای اصلاح مصوبات به منظور بهبود معیشت ایثارگران آماده است

در مورد بهبود و اصلاح معیشت جامعه‌ی ایثارگری در قالب طرح افزایش حقوق و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان - که شامل جمع کثیری از ایثارگران و خانواده های آنان خواهد شد - مجلس شورای اسلامی...

فاش نیوز - رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی بهارستان برای تنقیح قوانین، به‌روزرسانی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سوی دولت و بنیاد شهید را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، "ولی اسماعیلی"، نماینده‌ی مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گویی در خصوص جایگاه ایثارگران در برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی کشور اظهار داشت: درخواست اصلی جامعه‌ی ایثارگری ما در برنامه هفتم توسعه این بود که علاوه بر تمدید قوانین برنامه‌ی ششم، قوانین به‌روز تری برای ایثارگران در آن لحاظ شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی، با اشاره به برگزاری 56 جلسه‌ی علنی در صحن برای تصویب لایحه‌ی پیشنهادی برنامه هفتم و پایان رسیدگی به مواد و تبصره های آن خاطرنشان کرد: در برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی کشور که از سال آینده اجرایی خواهد شد، دولت را ملزم به اصلاحات اساسی برای به‌روزرسانی قانون خدمات رسانی به ایثارگران کردیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: در مورد بهبود و اصلاح معیشت جامعه‌ی ایثارگری در قالب طرح افزایش حقوق و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان - که شامل جمع کثیری از ایثارگران و خانواده های آنان خواهد شد -  مجلس شورای اسلامی آمادگی اصلاح مصوبات با هدف بهبود اوضاع معیشتی ایثارگران را دارد.

نماینده‌ی دوره‌ی دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای ناقص برخی از قوانین، خصوصا در حوزه‌ی ایثارگری خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نواقص موجود در لایحه‌ی دولت و اجرایی‌نشدن کامل برخی از مواد قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران و سایر قوانین ایثارگری، در اجرا نواقصی مشاهده می شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: بر این اساس، دولت را ملزم به رفع نواقص و اجرای کامل قوانین ایثارگری کردیم. همچنین در مورد اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، معمولا این موضوع در بودجه‌ی سنواتی آورده می شود و قبلا هم به مدت یک سال اجرا شد و بعدا دوباره در مورد تمدید آن رای گیری به عمل آمد؛ که متاسفانه رای لازم را نیاورد.

*معرفی