تاریخ : 1402,سه شنبه 07 آذر13:55
کد خبر : 106064 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

برگزاری اردوی آموزشی خانواده بانشاط ویژه فرزندان دختر شاهد و ایثارگر



فاش نیوز - مدیرکل دفتر مشاوره و مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دومین برنامه اردوی آموزشی خانواده بانشاط با حضور ۱۲۰ نفر فرزندان دختر شاهد و ایثارگر با همکاری دفتر برنامه‌ریزی امور ورزشی و اردویی در مجتمع فرهنگی ایثار کردان در ۷ تا ۱۰ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 
دومین برنامه اردوی آموزشی خانواده بانشاط با حضور ۱۲۰ نفر فرزندان دختر شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
به گزارش ایثار، بهروز بزرگی از برگزاری دومین اردوی آموزشی، فرهنگی و تفریحی خانواده بانشاط (دختران توانمند) خبر داد و گفت: امروزه مهمترین عامل نارضایتی در زندگی افراد عدم احساس آرامش و رضایت‌مندی از زندگی است که دلیل این موضوع میزان سلامت روان در افراد است سلامت روان به معنای سلامت فکر و سازگاری افراد با محیط پیرامون و مقابله با فشارهای زندگی است به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی‌های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد مناسب داشته باشد و نیازهای معمول زندگی روزمره را برآورده سازد.
بزرگی خاطرنشان‌کرد:  آشنایی با اصول سلامت روان و به کار گیری آن در زندگی نه تنها رشد ابعاد مختلف شخصیتی و نیازهای بنیادی فرد را ممکن می سازد بلکه راهی مناسب و اصولی برای پیشگیری از آسیب‌ها و سالم کردن محیط روانی اجتماعی افراد است. بنابراین توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی کسب مهارت‌های لازم و توانمندسازی در جهت مواجهه با مسائل و موقعیت‌های مختلف زندگی، ارتقای توان روحی در مقابله با رویدادهای ناخوشایند تمرین صبر و شکیبایی و بهره‌وری از فرصت‌های زندگی می‌تواند مانع از بسیاری مشکلات و در نتیجه حفظ سلامت روانی شود.
مدیرکل دفتر مشاوره و مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در این راستا با توجه به نقش و تأثیر آموزش به عنوان یکی از شناخته شده ترین مداخلات پیشگیرانه و ارتقایی در تداوم زندگی و افزایش رضایت مندی خانوادگی اردوهای آموزشی خانواده بانشاط تحت عنوان دختران توانمند برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
گفتنی است که در این اردوی آموزشی اساتید مجرب و متخصص در خصوص سرفصل‌های پیش‌بینی شده تدریس خواهند داشت. در کنار جلسات آموزشی برنامه‌های متنوعی چون انجام تمرین‌های عملی در زمینه مهارت‌های تاب آوری و تکنیک‌های آرام‌سازی انجام مشاوره‌های فردی و راهنمایی‌های کاربردی و برنامه‌های تفریحی و ورزشی پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.