تاریخ : 1402,سه شنبه 07 آذر19:09
کد خبر : 106086 - سرویس خبری : اخبار

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد:

دلایل تنفیذ بخش ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم و برخی ویژگی‌های آن


دلایل تنفیذ بخش ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم و برخی ویژگی‌های آن

نمایندگان ملت در بهارستان از سوم مهر تا یکم آذر ۱۴۰۲، طی۳۱ روز و با برگزاری ۵۷ جلسه علنی، ۱۱۸ ماده و ۲۵ ماده الحاقی لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی، تصویب و ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه دلایل تنفید قوانین ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ما، حمید رضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با اشاره به ارسال مصوبات برنامه هفتم توسعه کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان یادآور شد: در هنگام بررسی بخش ایثارگران در کمیسیون تلفیق، بنده پیشنهاد تنفیذ ماده 86 تا 91 ایثارگری برنامه ششم را ارائه کردم که خوشبختانه در کمیسیون تصویب و سپس در صحن علنی مجلس از سوی نمایندگان ملت رأی آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما تنفیذ قوانین ایثارگری برنامه ششم را به طور کامل در برنامه هفتم آوردیم، اظهار داشت: باید این را یادآور شوم که در حین رسیدگی به برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق، در بخش ایثارگری پیشنهادات مختلفی از سوی دوستان ارائه شد که از جمله آنها می‌توان به تنفیذ قوانین برنامه ششم در بخش ایثارگری و ارائه خدمات به ایثارگرانی که کمتر از یک سال سابقه حضور در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس را دارند اشاره کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که علت تنفیذ قوانین ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم چیست متذکر شد: علت این که بخش ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه عینا تنفیذ شد، این بود که گفتیم اگر موضوع تنفید قوانین ایثارگری مصرح در برنامه ششم را در برنامه هفتم توسعه بیاوریم، شاید از نظر تأمین منابع مالی مورد نیاز ایثارگران، برای دولت قابل تحمل‌تر باشد.

نمایندگان ملت در بهارستان از سوم مهر تا یکم آذر ۱۴۰۲، طی۳۱ روز و با برگزاری ۵۷ جلسه علنی، ۱۱۸ ماده و ۲۵ ماده الحاقی لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی، تصویب و به شورای نگهبان ارسال کردند.

برخی از ویژگی های بخش ایثارگری برنامه هفتم توسعه به شرح زیر است:

*با تصویب جزء ۴ بند بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ نمایندگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری را به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری دادند.

* با تصویب جز ۵ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛‌ معافیت مالیاتی ۸ درصدی به ازای هر ماه حضور داوطلبانه رزمندگان در جبهه لحاظ کردند.

* با تصویب جزء ۲ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ نمایندگان با تسری شمولیت کلیه امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیص، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس که مورد نیاز جانبازان پنجاه درصد و بالاتر مصرح در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشد در قوانین مرتبط به همسر و والدین شهدا موافقت کردند.

* با تصویب جزء ۳ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ همسران شهدا از برخی امتیازات قانونی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردار می‌شوند.

* با تصویب جزء ۱ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی ها از هر محل و تحت هر عنوان شامل معافیت بیمه بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد ۳۷ و ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل ایثارگران نمی شود.

* معرفی