تاریخ : 1402,چهارشنبه 08 آذر15:29
کد خبر : 106124 - سرویس خبری : اخبار

پیکر چهار شهید گمنام در کردستان تشییع و تدفین می‌شود



 

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در مناطق مختلف کشور تشییع می‌شود که از این تعداد پیکر مطهر چهار شهید گرانقدر نیز در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به شهرهای مختلف منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سنندج- ایرنا، سرهنگ علی کلوندی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در سنندج اظهار کرد: پیکر این شهدا ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سنندج تشییع می‌شود و مراسم شبی با شهدا شب ۲۵ آذر در مهدیه این شهر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: یک شهید در ستاد سپاه بیت‌المقدس و سه شهید دیگر به بیجار، قلعه قروه و پارک لاله دهگلان منتقل و تدفین می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: بخشی از شهدای تازه تحفحص شده در مرکز ژنتیک قابل شناسایی نبودند که سهم کردستان پیکر چهار شهید بود.

سرهنگ کلوندی اظهار کرد: تشییع این شهدا، فصل جدیدی از دلدادگی بین مردم و شهدا را ایجاد می کند و تاثیر فرهنگی بسزایی در جامعه بر جای می‌گذارد.

وی یادآور شد: پاسداشت شان و جایگاه شهدای گمنام و انتقال فرهنگ دفاع مقدس اهداف اصلی این برنامه در استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان افزود: مردمی بودن مراسم از اقشار مختلف در این مراسم مدنظر است و از آنجا که همه جناح های سیاسی بر بزرگداشت یاد شهدا متفق هستند بر وحدت ملی نیز تاثیرگذار است.

سرهنگ کلوندی یادآور شد: پارسال پیکر هشت شهید گمنام در استان تشییع و تدفین شد، سه نقطه در قروه، ۲ نقطه در بیجار، مریوان، سنندج و استانداری که یادمان این شهدا احداث و یا در آستانه تکمیل است.

وی بر لزوم تکمیل یادمان شهدا و احداث باغ موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد و گفت: برنامه های حوزه مقاومت و دفاع مقدس جمع‌بندی جامعی نداشت چرا که حجم این برنامه‌ها زیاد است و هزار مورد یادواره شهدا در سال در کردستان موید این مطلب است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان به سامانه سادم اشاره کرد و گفت: این سامانه بصورت برخط در ستاد کل نیروهای مسلح است که عملکرد استان آن چندان مناسب نیست و به رغم اجرای برنامه های گسترده رتبه ۲۳ را در کشور داریم.

سرهنگ کلوندی افزود: این رتبه نامناسب به عدم اطلاع‌رسانی در اجرای برنامه ها و بخشی نیز به دلیل عدم ثبت برنامه‌ها در این سامانه است.

ضرورت بازگویی رشادت شهدا

امام جمعه سنندج هم با بیان اینکه در آموزه های قرآنی قدر و منزلت هیچکس به مقام شهید نمی رسد، اضافه کرد: دفاع در دین مقدس اسلام امری ضروری است.

 ماموستا فایق رستمی ادامه داد: پیروزی امت اسلام در بره های مختلف بر استعمار و استکبار ایام الله است که باید بازگو شود و در کنار بیان رشادت شهدا، به تشریح و تبیین هدف متعالی شهادت باید پرداخت. 

وی تاکید کرد: شهدا با شهادت خود پیام والای الهی را در جامعه نشر دادند و با خون خود امنیتی را رقم زدند که وظیفه امروز ما حفظ امانت شهدا و خدمتگزاری به مردم است.