تاریخ : 1402,چهارشنبه 08 آذر17:47
کد خبر : 106126 - سرویس خبری : اخبار

نماینده مجلس و عضو کمیسیون تلفیق:

بنیاد شهید موظف به افزایش رضایتمندی ایثارگران است


بنیاد شهید موظف به افزایش رضایتمندی ایثارگران است

بنای دولت بر این است که در قالب یک لایحه نسبت به ارائه و تامین نیازمندی‌های جامعه ایثارگری در سال آینده اقدام کند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور بنیاد شهید را موظف به افزایش رضایتمندی جامعه ایثارگری و وجه‌ی همت خود قرار آن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، احمد راستینه هفشجانی، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایتمندی از پایان بررسی برنامه هفتم توسعه، توجه به جامعه ایثارگری را از دغدغه های نمایندگان ملت در بهارستان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه های نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی موضوع توجه به جامعه ایثارگری در کشور است.

عضو مجمع نمایندگان استان جهار محال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنفیذ قوانین ایثارگری برنامه ششم برای ایثارگران در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: تنفیذ احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه از موضوعات مورد نظر اعضای کمیسیون تلفیق در هنگام بررسی آن بود که مقرر شد تا زمان ارسال لایحه دولت در خصوص اجراسازی نظام حقوق ایثارگران، احکام برنامه ششم در برنامه هفتم تمدید شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور در پاسخ به این سوال که برای تأمین منابع مالی مصوبات ایثارگری در سال آینده دولت چه تدابیری اندیشیده است متذکر شد: بنای دولت بر این است که در قالب یک لایحه نسبت به ارائه و تامین نیازمندی های جامعه ایثارگری در سال آینده اقدام کند و مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را دنبال می کند. چرا که مجلس در قالب برنامه هفتم نمی تواند بار مالی برای دولت ایجاد کند و در غیر این صورت شامل اصل 75 شده و دچار ایراد شورای نگهبان می شود.

رییس فراکسیون تربیت بدنی در مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود با تاکید بر وظیفه دولت در ارائه لایحه برای ایثارگران و تامین منابع مالی آن در سال آینده یادآور شد: با موافقت نمایندگان ملت و دولت قرار شد دولت در قالب یک لایحه نسبت به تامین منابع مالی مصوبات ایثارگری، از سال آینده اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بنیاد شهید و امور ایثارگران (به عنوان بازوی اجرایی دولت در امر اجرای قوانین ایثارگری) توانایی این را دارد که مصوبات ایثارگری مجلس را اجرایی کند، تصریح کرد: بالاخره این مسئولیت قانونی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و باید نسبت به افزایش رضایتمندی جامعه ایثارگری تلاش کند و این رضایتمندی را وجه همت خود قرار دهد.

*معرفی