تاریخ : 1402,پنجشنبه 09 آذر17:07
کد خبر : 106147 - سرویس خبری : اخبار

بنیاد نقش نظارتی در اجرای قوانین حوزه ایثارگران دارد



بنیاد نقش نظارتی در اجرای قوانین حوزه ایثارگران دارد
فاش نیوز - معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش حقوق شهروندی و قوانین مربوط به ایثارگران گفت: در اجرای قوانین حوزه ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش نظارتی دارد و نقش معاضدتی بر عهده وزارت دادگستری است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محسن بزرگی در همایش حقوق شهروندی و قوانین مربوط به ایثار بر ضرورت توجه همه دستگاههای اجرایی به قوانین و حقوق شهروندی ایثارگران تاکید کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید. گفت: در بحث اجرای قوانین حوزه ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش نظارتی دارد و نقش معاضدتی بر عهده وزارت دادگستری است
وی با تاکید بر ضروری به‌روزرسانی و تنقیح قوانین حوزه ایثارگری تصریح کرد: استنکاف از اجرای حقوق شهروندی ایثارگران برای دستگاههای اجرایی تبعات قانونی در پی دارد.
بزرگی ادامه داد: اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می تواند بسیاری از مشکلات ایثارگران را رفع کند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و باید به این عزیزان برتری و شأن والا قائل شویم و کارهای آنان را در اولویت قرار دهیم.
بزرگی در ادامه سخنانش پیشرفتهای نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار چشمگیر خواند و گفت: این پیشرفت را مدیون خون شهدا و فداکاری ایثارگران هستیم.
قوانین ایثارگران درصورت تامین نشدن منابع، موجب نارضایتی می شود
وی بیان کرد: موضع اصولی ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، توسعه خدمات به جامعه ایثارگری است منتها بودجه و منابع این قوانین باید تأمین شود زیرا در غیر اینصورت همین قوانین باعث تولید نارضایتی خواهد شد
بزرگی گفت: متأسفانه فقط 19 درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده و دلیل آن، عدم تأمین اعتبار مواد این قانون است؛ که البته در طی دو سال حضور دکتر قاضی‌زاده، 38درصد قانون جامع اجرایی شده است.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید با بیان اینکه ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران امسال اجرایی شده است، بیان کرد: واردات خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد و تخصیص خودروی داخلی برای جانبازان 25 تا 49درصد هم تحقق پیدا کرد.
بزرگی خاطرنشان کرد: ما از توسعه خدمات و قوانین ایثارگری استقبال می کنیم اما به شرطی که منابع این قوانین تامین گردد.