تاریخ : 1402,شنبه 11 آذر12:31
کد خبر : 106168 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

لطفاً فقط نگاهم نکنید!


لطفاً فقط نگاهم نکنید!

محمدمهدی عقابی

فاش نیوز - روزی از دوست دانشمند سُنی‌ام پرسیدم: فرض کنیم اعتقاد شیعه درست باشد - و البته بسیاری از سُنی‌ها هم چنین اعتقادی دارند - که مردی از تبار و نسل علی ابن ابی‌طالب(ع) در راه است و می‌آید و چنین‌وچنان می‌کند. حتماً قبول دارید که پس از رحلت پیامبر(ص)، مردم دو دسته شدند و رو در روی هم قرار گرفتند؛ پیروان علی و ائمه‌ی معصوم(ع)، و پیروان خلفا. فکر می‌کنی اگر مردی با چنین پیشینه‌ای بیاید و بعدش قرار باشد در همه‌ی زمین یک دین حاکم شود، طرف کدام دسته را می‌گیرد؛ علی، یا خلفا و بعدشان بنی‌امیه و بنی‌عباس تا حکام امروز کشورهای اسلامی؟ و کدام مذهب و طریقت در همه‌ی زمین پیروی می‌شود؟

او آن روز فقط نگاهم کرد....

امروز ناچارم مشابه همان پرسش را از دوستانی که از اصل ولایت فقیه و به‌ویژه ولی فقیه حاضر دور شده و چه‌بسا در صف روبه‌رو قرار گرفته‌اند - منظورم دوستانم در همه‌ی خطوط چپ و راست و میانه و اصولگرا و اصلاح‌طلب و جبهه‌رفته و آزاده و جانباز و حزب‌اللهی و بی‌خط و ... است - بپرسم:
اگر امامی با ویژگی‌های مذکور بیاید، طرف کدام سو را می‌گیرد؛ خامنه‌ای یا آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی و منافقین داخلی و خارجی و خلاصه کسانی که روبه‌روی او ایستاده‌اند؟

اگر بگویید خطوط دیگری هم در دنیا هست و ما جزء آن خط‌ها هستیم، حوادث روزگار نشان می‌دهد و روزبه‌روز هم معلوم‌تر می‌شود که دو خط بیشتر در عالم نیست و سردمدار این دو هم معلوم است که کیست.

لطفاً فقط نگاهم نکنید؛ حرفی بزنید و کاری بکنید. دیر می‌شود.

|| محمدمهدی عقابی