تاریخ : 1402,شنبه 11 آذر13:54
کد خبر : 106187 - سرویس خبری : اخبار

مقررات بازنشستگی، حقوق و مزایای ایثارگران در برنامه هفتم


مقررات بازنشستگی، حقوق و مزایای  ایثارگران در برنامه هفتم

با توجه به شأن و منزلت خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ضرورت توسعه خدمت‌رسانی به ایشان، دولت مکلف است از طریق مراجع ذیربط و با هدف تقویت عدالت و حمایت هدفمند...

فاش نیوز - مجموعه مقررات بازنشستگی، حقوق و مزایای اداری و ایثارگران در برنامه هفتم توسعه  بر اساس قانون خدمات رسانی به ایثارگران اعلام شد.

مصوبات نهایی برنامه هفتم پیشرفت، در اجرای اصل نود و چهارم (۹۴) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۱/۹/۱۴۰۲ تصویب شده است، برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

مجموعه مقررات بازنشستگی، حقوق و مزایا، اداری و ایثارگران در برنامه هفتم پیشرفت به شرح زیر است:
تبصره ۳- ایثارگران، معلولان و شاغلان در مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول قوانین خاص خود هستند.
ج)-

1- با توجه به شأن و منزلت خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ضرورت توسعه خدمت‌رسانی به ایشان، دولت مکلف است از طریق مراجع ذیربط و با هدف تقویت عدالت و حمایت هدفمند، ارتقای اثربخشی و افزایش رضایتمندی جامعه هدف در ارائه خدمات، اقدام قانونی لازم را جهت اصلاح و تجمیع کلیه قوانین و مقررات موجود در حوزه خدمات رسانی به ایثارگران از جمله قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۴/۳ قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب ،۱۳۷۲/۶/۳۰ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب ۱۳۷۴/۳/۳۱ تا پایان سال اول برنامه با رعایت ترتیبات قانونی به‌ عمل آورد.

۲- مواد (۸۶) تا (۹۱) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با رعایت موارد ذیل تنفیذ می‌ گردد:

۲-۱- حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختیها از هر محل و تحت هر عنوان شامل معافیت بیمه بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد (۳۷) و (۵۶) قانون «جامع خدمات رسانی به ایثارگران»، شامل ایثارگران نمی شود.

۲-۲- کلیه امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیص، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس که مورد نیاز جانبازان پنجاه درصد (%۵۰) و بالاتر مصرح در قانون جامع خدمات‎رسانی به ایثارگران می باشد در قوانین مرتبط به همسران و والدین شهدا تسری پیدا می‌نماید.

۲-۳- مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری می یابد.

۲-۴- به انتهای بند «ذ» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم عبارت «رزمندگان به ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول هشت درصد (%۸) معافیت از پرداخت مالیات موضوع ماده (۵۶) قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران می شوند.» اضافه می گردد.

همچنین در ابتدا و انتهای بند «ز» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم بعد از کلمه «فرزند» عبارت «و همسران» اضافه می شود.
بند الحاقی -۳به استناد ماده (۱۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری، آییننامه‌های مالی، محاسباتی، معاملاتی، استخدامی و ضوابط ساختار تشکیلاتی و سِمت(پست)های سازمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تابع جزء (۴) بند «ب» ماده (۱۰) قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران الحاقی ۱۳۸۲/۲/۲۴ است

گفتنی است که در اجرای اصل نود و چهارم (۹۴) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه کشور در تاریخ ۱/۹/۱۴۰۲ تصویب و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

|| برگرفته از شناسنامه قانون