تاریخ : 1402,سه شنبه 14 آذر16:09
کد خبر : 106343 - سرویس خبری : اخبار

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد اعتبار به حوزه ایثار و شهادت کردستان



اختصاص 1200 میلیارد اعتبار به حوزه ایثار و شهادت کردستان

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس‌جمهور به حوزه ایثار و شهادت کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علیرضا شهسواری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن  جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان برگزار شد، از برگزاری دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار خبر داد و اظهار داشت: این رویداد اسفندماه امسال به میزبانی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برپایی این نمایشگاه، هدف تمرکز بر حوزه هنر، ایثار و شهادت را عنوان کرد و افزود: نقش همسران و مادران شهدا، نقش خود ایثارگران و شهدا و‌جانبازان در حوزه هنر، بانوان عاشورایی، بحث عفاف و حجاب، محوریت حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتب شهدای مدافع حرم، فرهنگ فاطمی و رسالت امروز جامعه و سبک زندگی ایثارگران اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: افرادی که دارای آثار فاخر در حوزه هنرهای تجسمی هستند، می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند چراکه بستر خوبی برای انعکاس تولیدات و ثبت و انعکاس رشادت‌ها در قالب زبان هنر است. 

وی عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه اتحادی میان هنرمندان در حوزه تخصصی ایثار و شهادت ایجاد خواهد  کرد چراکه دیده شدن آثار در عرصه ایثار و شهادت بسیار مهم و متفاوت است و باید به صورت ویژه و اختصاصی این آثار منعکس شود.

شهسواری با ذکر اینکه این نمایشگاه هنرهای تجسمی در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال برپا می‌شود، گفت: رشته‌های خوشنویسی نقاشی و عکاسی ویژه دانش‌آموزان و رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و مجسمه‌سازی نیز برای بزرگسالان دیده شده است.

وی درباره نحوه شرکت در نمایشگاه توضیح داد: مهلت ارسال آثار تا 30 دی ماه جاری است، 15 بهمن این آثار داوری و آثار شاخص در نمایشگاه عرضه و برگزاری نمایشگاه در دهه اول اسفند ماه دائر می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس‌جمهور به حوزه ایثار و شهادت کردستان خبر داد و با اشاره به جزئیاتی از این دستاوردها اختصاص اعتبار برای بازسازی و مرمت گلزار شهدا، تسهیلات اشتغال و 10 درصد اعتبارات حوزه اشتغال‌زایی تبصره 18، تأمین زمین ویژه ایثارگران طبق ماده 7 قانون جامع، اختصاص 5 درصد سهم نهضت ملی به جامعه ایثارگران و رفع محدودیت‌های اراضی در کردستان از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر بود.

شهسواری اعلام کرد: همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه، ودیعه مسکن و کارگشایی جامعه ایثارگری اعتبار ویژه و قابل توجهی در  سفر ریاست جمهوری به کردستان اختصاص داده شد.