تاریخ : 1402,شنبه 18 آذر12:46
کد خبر : 106403 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

فراخوان هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منتشر شد



فاش نیوز - فراخوان هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار که با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود، منتشر شد.

فراخوان هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود. 

این جشنواره با موضوعات «جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا»، «ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)»، «شهدای امنیت»، «سبک زندگی ایثارگرانه»، «ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خود گذشتگی همسران معظم جانبازان»، «آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

«نگاه هنرمندانه به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی»، «زندگینامه شهدا و ایثارگران شاخص در هر استان»، «مقتل‌خوانی شهدا»، «شهدای مدافع حرم»، «شهدای امنیت»، «شهدای غزه»، «مناسب‌سازی محیط شهری برای زندگی ایثارگران»، «توجه به رویدادهای تاریخ معاصر انقلاب» و «زندگینامه شهدای انقلاب به خصوص شهدای ترور» بخشی از محورهای مورد توجه و تأکید جشنواره ایثار است که از میان نمایش‌های متقاضی با شیوه‌های مختلف نمایشی در بخش‌های ۳ گانه با اولویت قراردادن محورهای مورد تأکید جشنواره تئاتر ایثار انتخاب می‌شوند. 

آخرین مهلت ارسال آثار حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ و  زمان برگزاری آن، اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره می‌توانند روی  فرم و فراخوان جشنواره را از اینجا دانلود و آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی  c.p.isaar@gmail.com ارسال کنند.

همچنین دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان شهید آیت‌الله طالقانی، ساختمان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران، طبقه ششم، دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری، اداره هنرهای نمایشی و تجسمی با شماره تماس ۸۸۲۳۲۶۴۴- ۰۲۱ آماده پاسخگویی به شرکت‌کنندگان است.