تاریخ : 1402,چهارشنبه 22 آذر17:51
کد خبر : 106535 - سرویس خبری : اخبار

در قالب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

پالایش و به‌روزرسانی قوانین موجود، حلال مشکلات قانونی ایثارگران


پالایش و به‌روزرسانی قوانین موجود، حلال مشکلات قانونی ایثارگران

شفافیت و واقعی بودن اعتبارات و منابع مالی تخصیص داده شده برای مصوبات ایثارگری در لوایح بودجه سالانه و نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات به عنوان یکی از وظایف مجلس، در کنار ...

فاش نیوز - به‌روزرسانی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران جامعه ایثارگری را از قوانین دیگر و وضع قوانین جدید بی‌نیاز می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی، رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به عنوان قانون بالادستی اگر به صورت کامل و جامع اجرایی و برخی از مواد آن بروزرسانی شود می تواند پاسخگوی مطالبات و مشکلات موجود در جامعه ایثارگری باشد.

رحمت‌الله نوروزی، با تأکید بر توجه بیشتر دولت و مجلس به مطالبات و نیازهای ایثارگران در سال های اجرای برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: هر چند که جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه دیده شده است اما پاسخگوی معضلات و مشکلات ایثارگری که از سال های گذشته انباشته شده است نیست و کافی به نظر نمی رسد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه قوانین خوبی برای ایثارگران لحاظ شده است که به دلیل ارائه نشدن لایحه در خصوص ایثارگران از سوی دولت، عینا این مصوبات در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: شفافیت و واقعی بودن اعتبارات و منابع مالی تخصیص داده شده برای مصوبات ایثارگری در لوایح بودجه سالانه و نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات به عنوان یکی از وظایف مجلس، در کنار قانون‌گزاری بسیار مهم و ضروری است.

نماینده مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تذکر آیین‌نامه ای در مخالفت با پولی شدن مدارس و طبقه‌بندی آنها یادآور شد: ما اعتقاد داریم که باید مجلس شورای اسلامی و دولت در راستای تقویت بنیه آموزشی کشور و وزارت آموزش و پرورش قدم بردارند و در سنوات گذشته بخش دولتی را هم مورد توجه قرار داده و تقویت کردیم.

وی با بیان اینکه براساس اصول قانون اساسی، آموزش رایگان است متذکر شد: ما نباید فاصله طبقاتی در تعلیم و تربیت ایجاد کنیم و این تفکر که هر کسی پول بیشتری دارد می تواند در مدارس بهتری تحصیل کند غلط است و با آرمان‌های انقلاب، حضرت امام و رهبری مغایرت دارد. همچنین مجلس و دولت باید در موضوع آموزش، همانند سال های گذشته توجه ویژه‌ داشته باشیم؛ چرا که مبدأ همه تحولات سنگ بنای آینده نظام است.
عضو فراکسیون کارگری مجلس در پایان سخنان خود با اشاره به مخالفت فراکسیون کارگری با موضوع افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه متذکر شد: درخصوص برنامه هفتم، ما با افزایش سن بازنشستگی مخالف بودیم و رأی هم دادیم. فراکسیون کارگری نیز به شورای نگهبان نامه‌ای ارسال و موارد مخالفت خود را توضیح داده است.

* معرفی