تاریخ : 1402,سه شنبه 21 آذر15:10
کد خبر : 106556 - سرویس خبری : اخبار

مصوبات ایثارگری برنامه هفتم؛ مثبت اما ناکافی


مصوبات ایثارگری برنامه هفتم؛ مثبت اما ناکافی

اگر چه تنفیذ احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه گام مثبت و رو به جلوی مجلس برای ایثارگران بود اما دولت قول ارائه...

فاش نیوز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تنفیذ احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه را گام مثبت و رو به جلوی مجلس برای ایثارگران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدحسین فرهنگی، نماینده ایثارگر مردم تبریز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در خصوص جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: باید نسبت‌ به تثبیت موضوع جایگاه ایثارگران در سال های اجرای برنامه هفتم باید گام‌های جدی‌تری برداشته می‌شد.

 عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر چه تنفیذ احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه گام مثبت  و رو به جلوی مجلس  برای ایثارگران بود اما دولت قول ارائه لایحه در مورد ایثارگران را به مجلس شورای اسلامی داده است.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود تقریبا موضوعی به صورت جدی در مورد ایثارگران نبود و آنچه که از سوی کمیسیون تلفیق و نمایندگان ملت به آن اضافه شد در واقع تنفیذ احکام برنامه ششم بود که خود گام مثبت و رو به جلوی بود.، اما کافی نیست و باید نسبت‌ به تثبیت موضوع گام‌های جدی‌تری برداشته می‌ شد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص تنفیذ قوانین و احکام ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم یادآور شد: ما توانستیم از حذف موارد ایثارگری برنامه ششم جلوگیری کنیم و قوانین آن را به برنامه هفتم توسعه منتقل کنیم.

عضو سابق هیئت رییسه مجلس در دوره دهم در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون مصوبات ایثارگری مانند واگذاری خودرو در لوایح بودجه سال های گذشته اجرایی نشده است متذکر شد: از خود دولت باید این موضوع را سوال کنید و دولت باید لایحه به مجلس شورای اسلامی بیاورد؛ چون اگر ما طرح را به صحن بیاوریم، مشمول اصل 75 قانون اساسی می شود و به علت بار مالی عملا به جایی نمی رسد.