تاریخ : 1402,چهارشنبه 22 آذر12:43
کد خبر : 106633 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

بازدید نخبگان شاهد و ایثارگر از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش



فاش نیوز - مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر با همراهی جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر و دانش‌آموزان متوسطه در قالب (اردوی راهیان پیشرفت)، با حضور در ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش، در جریان آخرین دستاوردهای علمی و فناوری این نیرو قرار گرفتند.
 
بازدید نخبگان شاهد و ایثارگر از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش

به گزارش «ایثار»، عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر به همراه نخبگان شاهد و ایثارگر و دانش‌آموزان متوسطه در قالب (اردوی راهیان پیشرفت) ضمن حضور در نمایشگاه، از مهمترین دستاوردهای علمی و فنی نداجا در حوزه‌های مختلف تسلیحات دریایی، سامانه‌های موشکی ضد کشتی از زیر سطح به سطح، سامانه‌های پیشرفته اطلاعاتی، مخابراتی و جنگ‌های الکترونیکی و بومی‌سازی انواع قطعات پیچیده و گلوگاهی که به نمایش درآمده است، بازدید کردند.
از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه که با تاکید بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی و تخصص نخبگان دانشگاهی مراکز علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش‌بنیان بومی برگزار شده، ارائه تعداد قابل‌توجهی از تجهیزات زیر سامانه‌ها و شناورهای سطحی و زیرسطحی پروازی با قابلیت انجام مأموریت‌های کشف دریایی و ساحلی و همچنین داده‌پردازی محیطی است.
در این بازدید که با حضور امیر دریادار بلوچ، معاون هماهنگ کننده و امیر سرتیپ مقصودی، رئیس جهاد خودکفایی نداجا صورت گرفت بر تعامل و همکاری دوجانبه بین سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا و نخبگان شاهد و ایثارگر تاکید شده و از تلاش‌ها و مجاهدت‌های گمنام نخبگان ارتش برای خودکفایی در ساخت انواع ناوشکن تقدیر و تشکر به عمل آمد.
گفتنی است، نیروی دریایی راهبردی ارتشی جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای همکاری با نخبگان و دانشجویان ایثارگر جهت انجام پروژه‌های علمی و نظامی اعلام کرد که به تبع آن دانشجویان از امتیازات جهت کسری خدمت و یا جذب در ارتش جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.
همچنین در پایان این بازدید، ناخدا مظلومی فرمانده ناوبندر مکران، خاطراتی از ناوگروه ۳۶۰ در ۸ ماه دریانودردی دور کره زمین را برای نخبگان شاهد و ایثارگر بیان کرد.