تاریخ : 1402,چهارشنبه 29 آذر14:21
کد خبر : 106808 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

پاکدل: شناسایی ۱۱ هزار ایثارگر فاقد حقوق و درآمد



پاکدل: شناسایی 11 هزار ایثارگر فاقد حقوق و درآمد

فاش نیوز - معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۱ هزار نفر از ایثارگران فاقد حقوق و درآمد در رگه‌های پایین جامعه را شناسایی کردیم و بصورت ماهانه مبالغی را به آن‌ها پرداخت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سفر به بندرعباس، اظهار داشت: ایثارگری در مفهوم کلی یعنی ترجیح دیگران بر خود و شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران ما نشان دادند در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام، حاضرند از خون و سلامتی خود بگذرند تا مردم در آسایش و امنیت زندگی کنند.

وی، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم مردمی سازی فعالیت‌های دستگاه‌ها اعلام شده است و افزود: بنا بر این سیاست بنیاد شهید و ایثارگران یک معاونت با عنوان مددکاری و مشارکت مردمی تشکیل داده است و زیر مجموعه آن اداره کل تشکل‌ها با مشارکت مردمی که هم اکنون در حال ساماندهی و جمع آوری آمار از گروه‌های جهادی است.

پاکدل بیان کرد: از روز گذشته در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گروه‌های جهادی پزشکی با تخصص‌های مختلف حضور یافته‌اند و خدماتی که در اختیار دارند را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس ارائه می‌دهند و این حرکت ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از گروه‌های جهادی مانند گروه‌های اهدای عضو در زمینه مسکن و تعمیر ایثارگران و در دیگر حوزه‌ها مانند آزادی زندانیان را شناسایی و تجلیل کردیم و تا پایان سال تعداد گروه‌های بیشتری را بسیج کنیم که به کمک دولت باشد و فعالیت‌های جهادی که با اخلاص باشد اثر بهتری را در جامعه خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: با مدد از شهدا که خون پاک خود را برای این نظام تقدیم کردند. ساماندهی این گروه‌ها که در اقصا نقاط کشور مشغول به ارائه خدمات به مردم باشند و در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد افزود، آن چیزی که امروز باعث شده است کشور بیش از 40 سال در برابر تحریم‌ها مقاومت و تاب آوری داشته باشد همین کار‌های مردمی بوده است و هر جا حضور مردم در صحنه پر شور بوده دشمن شکست خورده است و در صحنه‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی سرافراز و پیروز بوده است.

پاکدل ادامه داد: امسال اولین سال است که بنیاد شهید برنامه ریزی این کار را در دستور خود قرار و راه اندازی کرده است و اولویت ما شبکه‌های مدد کاری که در حال شکل گیری است و 15 هزار نفر معتمد معین در اجرای طرح و تکریم از خانواده‌های شهدا تلاش کردند را شناسایی کردیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا «خانه‌های فرهنگ و ایثار و شهادت را در محله‌ها» در سراسر شهر‌های کشور با محوریت مساجد و در بستر امور فرهنگی انجام خواهد شد و نمونه آن در شهر تهران در حال مذاکرات با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

پاکدل گفت: مناطقی در تهران شناسایی شده و به دنبال اخذ مجوز هستیم که این خانه‌ها مروج فرهنگ باشند و اولویت‌های آن‌ها فرهنگی باشد و در همین راستا در اربعین موکب داران زیادی را چه در داخل و خارج کشور عراق خدمات خوبی را به زوار امام حسین علیه السلام ارائه دادند.

وی اضافه کرد: در اربعین مترجمانی را از جامعه ایثارگری به کار گیری کردیم که هدف شهدا و نظام جمهوری اسلامی در مبارزات با طاغوت برای زوار سایر کشور‌ها ترجمه کردند و گروه‌های پزشکی و سایر گروه‌ها در این مواکب مستقر بودند و کار‌های فرهنگی و پزشکی ارائه دادند.

پاکدل خاطرنشان کرد، اولویت ما ترویج و توسعه فرهنگ شهادت در جامعه و بعد از آن ارائه خدمات پزشکی به جامعه هدف آغاز شده است.

وی افزود: 11 هزار نفر از ایثارگران فاقد حقوق و درآمد در رگه‌های پایین جامعه را شناسایی کردیم و بصورت ماهانه مبالغی را به آن‌ها پرداخت می‌کنیم و در گروه‌های جهادی به سمت این هدف می‌رویم که ایثارگران در قالب گروه‌های جهادی به سایر مردم خدمات ارائه دهند.