تاریخ : 1402,دوشنبه 18 دي13:04
کد خبر : 107321 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

ماجرای شهادت اولین برادران مدافع حرم



فاش نیوز - سرور‌هادیان مادر شهیدان مصطفی و مجتبی و مرتضی بختی اولین برادران شهید مدافع حرم از مشهد مقدس در مصاحبه تلفنی با برنامه «در امتداد شقایق» رادیو مقاومت بیان کرد: دل کندن از فرزند کار راحتی نیست و ما این ایثار و صبوری را از حضرت‌ام البنین (س) آموختیم.

وی افزود: بنده حضرت‌ام البنین (س) را به عنوان الگو انتخاب کردم و زمانی که خداوند این سه پسر که امانت‌های خودش هستند را به دست من سپرد از خدا خواستم فقط در راه خودش باشند و اگر ده پسر دیگر هم داشتم فدای راه خداوند و راه اسلام می‌کردم.
مادر شهیدان مصطفی و مجتبی و مرتضی بختی گفت: آقا مرتضی شهید انقلاب بود که سال ۱۳۶۸ به شهادت رسید اما شهیدان مصطفی و مجتبی مدافع حرم بودند که همزمان با هم شکنجه شدند و همزمان با تیر خلاصی شهید شدند و اگر پیکرشان بازنمی‌گشت خوشحال‌تر بودم.
هادیان اظهار کرد: آقا مصطفی رشته حقوق خوانده بود و در آژانس کار می‌کرد و آقا مجتبی هم رتبه یک دانشگاه بود و مشغول به کار بودند لذا این‌ها حرف و حدیث است که یک عده می‌گویند مدافعان حرم بیکار بودند؛ این شهدا بیکار نبودند در حقیقت عاشق بودند.
وی افزود: متأسفانه از حضرت خدیجه (س) خیلی کم یاد می‌شود درصورتی‌که ایشان الگوی حضرت زهرا (س) بودند و من حقیر هم از این الگوی ارزشمند و بزرگوار پیروی کردم.
مادر شهیدان مصطفی و مجتبی و مرتضی بختی در رادیو مقاومت گفت: ما این جان دادن و فدا کردن فرزندانمان را از حضرت اباعبدالله‌(ع) آموختیم و من نذر کرده بودم که پسرانم را در راه خدا فدا کنم و به نظرم این درد بزرگی است که ما دل حضرت زهرا (س) را به درد بیاوریم.
هادیان اظهار کرد: آقا مجتبی و آقا مصطفی در قالب تیپ فاطمیون از شهر قم ثبت‌نام کردند و پیکرهایشان هم دو هفته در قم مهمان حضرت معصومه بود اما وقتی مسئولان متوجه می‌شوند که این دو شهید افغانستانی نیستند به مشهد آورده می‌شوند.
مادر شهیدان مصطفی و مجتبی و مرتضی بختی در پایان برنامه گفت: جوانان با عفت و حیا و حجاب خود اجازه ندهند که خون شهدا پایمال شود.

منبع : کیهان