تاریخ : 1402,سه شنبه 19 دي15:30
کد خبر : 107385 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

حفظ شان و جایگاه ایثارگران معادل با رشد فرهنگ ایثارو ایثارگری‌ست


حفظ شان و جایگاه ایثارگران معادل با رشد فرهنگ ایثارو ایثارگری‌ست

در برنامه هفتم توسعه مصوبات ایثارگری رای های خوبی گرفت و امیدواریم شاهد اجرای این مصوبات در ...

 فاش نیوز - دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نگاه نمایندگان ملت به فرهنگ ایثار و ایثارگری را اعتقادی و انقلابی دانست و خواستار اجرایی شدن کامل مصوبات ایثارگری در بودجه سال آینده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، روح الله متفکر آزاد، نماینده ایثارگر مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه اعتقادی مجلس انقلابی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران تاکید کرد: واقعیت این است که در مجلس انقلابی نگاه ما به ایثارگران نگاهی نیست که به اصطلاح غیراعتقادی باشد؛ بلکه نگاه همکارانم در مجلس نگاه اعتقادی است و معتقدیم که حفظ شأن و جایگاه ایثارگران معادل با رشد فرهنگ ایثار و ایثارگری می باشد و می تواند به پیشبرد امور کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اکثر نماینذگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده ملت عضو جامعه ایثارگری هستند و به این حوزه اعتقاد دارند؛ لذا نمایندگان در این مورد توجه ویژه ای به ایثارگران دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با یادآوری جایگاه ایثار و ایثارگری در برنامه هفتم توسعه برای سال های آینده تصریح کرد: بر این اساس در برنامه هفتم توسعه کشور، مجلس شورای اسلامی بسیاری از مواردی که در حوزه ایثارگران بوده است را با جدیت دنبال و تقویت کرده است و خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه مصوبات ایثارگری رأی های خوبی گرفت و امیدواریم شاهد اجرای این مصوبات در بودجه سنواتی باشیم.

****

گفتنی‌ست مواد برنامه ششم تا زمانی که دولت نسبت به تنقیح و اصلاح قوانین حوزه ایثارگران اقدام می کند، همچنان پابرجا است و همه خدماتی که در قانون برنامه ششم لحاظ شده همچنان پا بر جا خواهد بود.

این قوانین درباره فرزندان، همسران و برادران و خانواده شهدا و همچنین جانبازان است. بنابراین آنچه که در برنامه ششم توسعه درباره ایثارگران لحاظ شده بود عینا در برنامه هفتم توسعه نیز تکرار می‌شود.

بند «ژ» ماده 78 - مسئولیت رسیدگی و ارائه خدمات مطابق قوانین و مقررات به کلیه جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا که در بنیاد دارای پرونده ایثارگری می‌باشند به عهده بنیاد بوده و مسئول رسیدگی و ارائه خدمات‌ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با معرفی و تائید واحد یا مرکز امور ایثارگران نیروهای مسلح با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح جمهوری اسالامی ایران(ساتا) می باشد.
بند «الف» ماده 77 - دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول اجرای قانون برنامه مطابق بودجه سنواتی تامین و توسط بنیاد پرداخت نماید به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد.

دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) جانبازی و آزادگان با کمتر از شش ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیالت رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی ارائه کند.

|| معرفی