تاریخ : 1402,چهارشنبه 20 دي20:14
کد خبر : 107407 - سرویس خبری : اخبار

آدرس غلط ندهید


آدرس غلط ندهید

با وجود تاکید معاون اول رئیس جمهور بر حل مشکل تامین داروی جانبازان و رساندن فهرست این داروها به دست وزیر بهداشت توسط خبرنگار حیات، همچنان مشکل تأمین دارو پابرجاست؛ تا جایی که...

فاش نیوز - «حیات»،خبرگزاری بنیاد شهید قصد دارد با دادن آدرس غلط در خصوص تامین دارو، بنیاد و مدیران آن را تطهیر کند و مشکل را متوجه وزارت بهداشت نماید. از زمان آمدن قاضی زاده هاشمی به بنیاد سعی در القای این مطلب دارند که هر خدمت و تسهیلاتی، دستگاه متولی خود را دارد و بنیاد نقش ناظر را ایفا می کند و با این حربه از خود رفع مسئولیت می کنند.
در خبر حیات آمده است:

فهرست داروهای کمیاب در دستان وزیر بهداشت/ چشم جانبازان به عملکرد عین‌الهی

با وجود تاکید معاون اول رئیس جمهور بر حل مشکل تامین داروی جانبازان و رساندن فهرست این داروها به دست وزیر بهداشت توسط خبرنگار حیات، همچنان مشکل تأمین دارو پابرجاست؛ تا جایی که رئیس مجلس نیز لب به اعتراض گشوده و مهلت ۲ ماهه برای عین‌اللهی و سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکل تعیین کرده است.

اما واقعیت چیست و قانون چه می گوید:

ماده۱۴ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بیان می دارد:

 بنیاد موظف است امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیصی، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو و تجهیزات مورد نیاز و برای گروه های ویژه جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان، نخاعی و اندام های مصنوعی داخلی و خارجی جانبازان تهیه و تأمین نماید.

 در تبصره۲ این ماده آمده است:
بنیاد موظف است داروهای خاص، تجهیزات پزشکی و توانبخشی و آمبولانس مورد نیاز ایثارگران را از محل اعتبارات مصوب خود تأمین و وارد نماید.

اگر مدیران بنیاد با توجه به تکالیف قانونی توان پیگیری حقوق ایثارگران را ندارند و به دنبال بهانه برای انداختن بار مسئولیت بر دوش دیگران هستند، بهتر است استعفا دهند و مانع بزرگ در مسیر خدمات ایثارگران که خودشان هستند، بر طرف شود.
پیگیری مطالبات ایثارگران، مدیران خوش‌نشین نمی خواهد؛ به مدیرانی نیاز دارد که کف میدان مطالبات ایثارگران حضور داشته و برای احقاق حق آنان شب و روز نشناسند.