تاریخ : 1402,یکشنبه 24 دي13:54
کد خبر : 107479 - سرویس خبری : دفاع مقدس

دوشکاچی



ابوالقاسم محمدزاده
فاش نیوز - وقتی رزمندگان اسلام به خط زدن و به طرف خاکریز دشمن پیش رفتن، فرمانده گردان پیاده و نیروهایش زیر آتش شدید دشمن زمین‌گیر شدند. فرمانده در خواست آتش سلاح سنگین کرد. اما موقعیت استفاده از توپخانه و خمپاره‌انداز نبود. بهترین سلاح در آن شرایط استفاده از کالیبر و گلوله مستقیم بود. 
 با دستور فرمانده تیپ ادوات، راننده تویوتا که دوشکا روی آن نصب بود به همراه خدمه‌اش، برای پشتیبانی گردان عمل‌کننده به سمت خط حرکت کرد و نورالله که خدمه دوشکا بود زیر آتش شدید دشمن، به سوی سنگرهای عراقی شلیک کرد. 
از هر دو طرف تیراندازی شدت گرفته بود و نیروهای پیاده به سمت سنگرهای عراقی پیش می‌رفتند و تویوتا و دوشکاچی سایه به سایه آنها تیراندازی می‌کردند و آنها را پوشش می‌دادند. 
دشمن که خطر سقوط سنگرهایش را احساس کرد با آتش تیربار و خمپاره در صدد مقابله با نیروهای رزمنده ایرانی برآمد و در این درگیری و گلوله باران دشمن ترکش خمپاره‌ای که در نزدیکی ماشین منفجر شده بود باعث مجروحیت و شهادت نورالله در اوج کربلای 5 گردید. او شهید شد اما آتش دوشکا تا پایان عملیات خاموش نشد و دوستانش تا پیروزی بر دشمن راهش را ادامه دادند. 
موضوع: شهید نورالله مقصودی
* ابوالقاسم محمدزاده