تاریخ : 1402,دوشنبه 09 بهمن19:13
کد خبر : 107737 - سرویس خبری : اخبار

دیدار با ۱۳ هزار خانواده شهید و ایثار گر در البرز



فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اجرای طرح سپاس از خانواده های شهدا و ایثارگران در سراسر کشور اعلام کرد: امسال در اجرای این طرح مدیران دستگاه های اجرایی استان با ۱۳ هزارو۲۰۰ خانواده شهید و ایثارگردیدار و سرکشی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «سلیمان رستمیان» روز دوشنبه در نشستی که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور خبرنگاران برگزار شد،افزود: این دیدارها تا پایان سال جاری به ۱۶ هزارو۲۵۰ مورد در البرز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: دیدار با سه هزار و ۵۰ خانواده شهید و ایثارگر دیگر البرزی از ۱۲ بهمن ماه همزمان با اولین روز از دهه فجر آغاز و تا روز ۲۲ اسفند ماه سال جاری همزمان با روز بزرگداشت شهدا ادامه خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد شهید البرز با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،گفت: حرکت مردم ایران برای انقلاب اسلامی از دهه های گذشته آغاز شد به طوریکه در این مسیر مبارزان زیادی در دوران پهلوی داشتیم که تعداد زیادی از آنها یا زندانی و یا به شهادت رسیدند.

رستمیان افزود: حاصل آن زحمات و مبارزات در انقلاب اسلامی تبلور یافت که تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدان و ایثارگری ایثارگران در دوران شروع انقلاب، پیروزی و تثبیت آن بوده است.

برگزاری ۱۶ عنوان برنامه دهه فجر توسط بنیاد شهید البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برنامه های پیش بینی شده برای ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: این بنیاد در زیرمجموعه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان به عنوان رییس کمیته ایثارگران انتخاب شده است که تعدادی از دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در عضویت آن هستند.

وی با بیان اینکه قرار است جشن های فرهنگی با پیوست ایثار و شهادت برگزار شود، افزود: از جمله برنامه های پیش بینی شده گردهمایی ۱۵۰ نفر از راویان ایثار، همایش تشکل های شاهد و ایثارگر، حضور خانواده شهدا و ایثارگران در نمازهای جمعه استان، برگزاری جشن ها و مسابقات در ۲۵ مدرسه شاهد استان و برگزاری جشنواره آشپزی و شیرینی پزی در این مدارس است.

رستمیان دیدار با خانواده شهدای ادیان، یادواره شهدای انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر این برنامه ها برشمرد و گفت: برگزاری میهمانی لاله ها در ۱۵۸ گلزار شهید و ۲۰ گلزار شهدای گمنام و حضور در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن از دیگر این برنامه هاست که برای این مراسم تصویر ۲ هزار شهید تهیه و در بین راهپیمایان توزیع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تصویر ۵۳ شهید انقلاب اسلامی در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن کرج و استان نصب می شود.

برگزاری جشنواره ورزشی شهدای طوفان الاقصی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با بیان اینکه از چهارشنبه هفته جاری مسابقات ورزشی ایثارگران و خانواده آن ها در هشت رشته ورزشی آغاز می شود، گفت: این مسابقات در رشته های تنیس روی میز، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دارت، تیراندازی با تفنگ و تپانچه، کوهپیمایی و والیبال فرزندان برگزار می شود.

«محمدرضا عالیانی» افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی پنج خط تیراندازی و دارت در این استان راه اندازی می شود.

وی گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار سند الکترونیک از دست نوشته ها و وصایای شهدا در یک سامانه برای بهره مندی پژوهشگران بارگذاری شده ضمن خاطرات تمام والدین شهدا نیز جمع آوری شده است.