تاریخ : 1402,سه شنبه 03 بهمن15:03
کد خبر : 107751 - سرویس خبری : شعر

آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد



فاش نیوز - آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت به میزبانی شیراز با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

کد خبر: ۶۴۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ - 23January 2024
 

آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت به‌میزبانی شیراز صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، «غلامعلی حداد‌عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از شاعران و مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم، پیام سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به اختتامیه کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت توسط سردار بایرامی قرائت شد.

سرلشکر باقری، در این پیام، شعر دفاع مقدس را الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی (ع) و میراث قرون متمادی در فرهنگ ایران‌ اسلامی دانست و تاکید کرد: در این روز‌های پر فراز و نشیب و در گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت صاحبان اندیشه و ذوق و قلم به‌ویژه شاعران خوش‌قریحه، تبیین شرایطی است که در آن جهان سلطه و زیادت‌خواه، با تکیه بر نبرد ترکیبی و ابزار رسانه‌های نوین به جنگی تمام‌عیار با محور مقاومت و در رأس آن مردم خداجوی ایران برخاسته و از سویی با جنایات بی حد و حصر خود، مردم مظلوم فلسطین خاصه غزه را به خاک و خون کشیده است.

مطالب بیشتر:
** سرلشکر باقری: شعر دفاع مقدس الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی است
** مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: فعالیت در عرصه ایثار و شهادت عنایتی از سوی شهدا است 

در این مراسم، بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب رونمایی شد که این کتاب‌ها با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های داستان، روایت، تاریخ، شعر، خاطره، پژوهش ادبی، ترجمه و... است که ۲۳ عنوان آن برابر نظر کارشناسان استانی و کشوری، قابلیت اثر ملی را دارند.

در پایان این مراسم، برگزیدگان بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت تقدیر شدند.