تاریخ : 1402,پنجشنبه 05 بهمن18:14
کد خبر : 107807 - سرویس خبری : اخبار

بانک دی مال ایثارگران است؟!


بانک دی مال ایثارگران است؟!

بیایید با خدای خود صادق باشیم. این بانک تاکنون چند درصد در خدمت ایثارگران بوده است؟ این بانک چند درصد توانسته باری از دوش نحیف ایثارگران بردارد؟ این که فقط هر ماه حقوق آنان را پرداخت کند...

فاش نیوز - اگر در توان بانک دی نیست و نمی تواند خدمتی به جامعه خود بدهد، حداقل با واریز حقوق ایثارگران به دیگر بانک ها اجازه دهد از مزایا و خدمات سیستم بانکی بهره‌مند شوند.
ای کاش بانک دی در همه‌ی امور بانکداری، به خصوص وام‌های میلیاردی آنقدر سخت‌گیر باشد که در مورد اقساط وام بنده در روز سی‌ام هر ماه است. جالب این است بگویم با این اقدام بانک، از صبح سی‌ام هر ماه مقدار موجودی حساب بنده صفر می شود.
هر چند که بنده برای بازپرداخت اقساطم تا پایان روز سی‌ام مهلت دارم. اما نمی دانم بانک دی با چه مجوزی اندک مانده‌ی حساب را برداشت و حساب را صفر می کند.
 
آهای مسئولان بانک دی، شما که وام۲۳ درصدی را اگر یک روز هم دیر پرداخت شود، با دیرکرد آن دریافت می کنید، در حالی که  حقوق امثال بنده ساعت عصر واریز و همان لحظه تسویه می شود. ولی گیریم که حقوق ما یک روز با تاخیر پرداخت شود در صورتی که مهلت قانونی وجود دارد اما برداشت آنی بی‌اخلاقی بانک‌داری است و موجب دلزدگی اکثریت جامعه ایثارگری نسبت به بانک دی خواهد شد.
 
به‌راستی اکثریت ایثارگران فهم درستی از تأسیس بانک دی ندارند؟ آیا بانک دی درخدمت ایثارگران است یا ایثارگران درخدمت این بانک هستند؟ وقتی در خدمات ارائه شده توسط این بانک دقت کنیم می بینیم به همه اقشار از جمله تجار، بازرگانان، فرهنگیان و حتی بانوان خدمتی ویترین‌وار ارائه می کند الا به خود ایثارگران!
مدیران و روسای عزیز بانک دی، واقعاً رسالت و هدف بانک دی چیست؟ آیا قرار است از سپرده های ایثارگران فقط به فرهنگیان، تجار و پزشکان تسهیلات داده شود؟ در حالی که آنها متولی خاص خود را دارند(صندوق فرهنگیان و...). شما به زیرمجموعه‌ی خودت باید رسیدگی کنید.
در حال حاضر اکثریت بانک ها مانند رفاه، ملت، تجارت و....‌ به کسانی که حقوقشان در آن بانک واریز می شود مبالغی از ۲۰۰ میلیون به بالا بدون سپرده، بدون میانگین حساب، بدون ضامن و فقط با یک اعتبارسنجی و نداشتن چک برگشتی و معوقه بانکی، پرداخت می کنند.
 گناه جانبازان و ایثارگران چیست که حقوق آنها را به گروگان گرفته‌اید و هیچ‌گونه خدمتی هم نمی دهید؟ گناه جانباز چیست که سهام ده سال قبل(با اینهمه تورم وگرانی) حتی به قیمت ده سال قبل هم ارزش ندارد و نمادش بسته است؟ مقصر این‌همه بی‌مدیریتی و اهمال‌کاری کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد؟
اینکه مدیری فقط کلمه‌ی مدیریت را با حقوق و پاداش های آنچنانی یدک بکشد اما به هیچ احدی هم جوابگو نباشد، صحیح است؟! همچنین روایت داریم که بزرگترین گناه، اشغال پستی است که خودتان می‌دانید در آن راندمان خوبی ندارید.
یک بار دیگر هم خدمت مدیریت بنیاد شهید و دیگر مسوولان ذیربط بانک دی از طرف اکثریت جامعه‌ی بزرگ ایثارگران تقاضا می کنیم، با بازنگری در اهداف و رسالت این بانک به عاقبت امور بیاندیشند.
بیایید با خدای خود صادق باشیم. این بانک تاکنون چند درصد در خدمت ایثارگران بوده است؟ این بانک چند درصد توانسته باری از دوش نحیف ایثارگران بردارد؟ این که فقط هر ماه حقوق آنان را پرداخت کند که کار چندانی نکرده است. یا ایثارگر با هزار رایزنی بلکه بتواند یک وام ۲۳درصدی تهیه کند؛ آن هم با منت! آیا این از اهداف اولیه تأسیس بانک دی بوده است؟!
 
در پایان باید گفت اگر در توان این بانک نیست که حداقل برای جبران خسارت سهام ایثارگران تسهیلاتی درخور توجه و بدون منت، برای همه در نظر بگیرد، (نه عده ای خاص و  نورچشمی) حداقل اجازه انتخاب بانک های دیگر را بر عهده خود ایثارگران بگذارید.
فکر نمی کنم برای سیستم خزانه‌داری کشور واریز حقوق به بانک های دیگر مشکلی داشته باشد. این حداقل کاری است که مدیریت بنیاد می تواند برای ایثارگران انجام دهد.
سخن آخر اینکه اگر در توان بانک متعلق به ایثارگران نیست و نمی تواند خدمتی به جامعه‌ی خود کند، حداقل ایثارگران با واریز حقوقشان به دیگر بانک‌ها، بتوانند از مزایا و خدمات سایر بانک‌ها بهره ببرند.
 
|| علی حق‌گویان(جانباز شیمیایی سردشت)