تاریخ : 1402,سه شنبه 10 بهمن18:57
کد خبر : 107943 - سرویس خبری : اخبار

بر اساس بودجه ۱۴۰۳

از رزمندگان و جانبازان معسر فاقد شغل حمایت می شود


از رزمندگان و جانبازان معسر فاقد شغل حمایت می شود

در برنامه هفتم توسعه، احکام برنامه ششم در خصوص ایثارگران به طور کامل تنفیذ و در بودجه سال آینده گام های مهمی برای حمایت از جامعه ایثارگری...

فاش‌نیوز - نماینده ایثارگر مجلس افزایش حقوق والدین شهدا و جانبازان معسر را از افتخارات مجلس یازده در بودجه سنواتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، احمد راستینه، نماینده ایثارگر مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایثارگران همیشه مورد توجه مجلس هستند تصریح کرد: ما در برنامه هفتم توسعه، احکام برنامه ششم در خصوص ایثارگران را به طور کامل تنفیذ و در بودجه سال آینده گام های مهمی برای حمایت از جامعه ایثارگری برداشته ایم و جامعه ایثارگری کشور همیشه مورد توجه مجلس شورای اسلامی بوده و هست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌ اسلامی اظهار داشت: یکی از این موضوعات، بحث خانواده و والدین شهداست که متاسفانه سالیان سال است مورد غفلت قرار گرفته‌اند و این موضوع برای کشور ما زیبنده نبود که حقوق والدین شهدا و کمک‌هایی که به والدین شهدا می‌شود در حداقل حقوق قرار داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مصوبات هفته جاری مجلس در افزایش حقوق والدین شهدا و جانبازان معسر متذکر شد: بر این مبنا ما تلاش کردیم در بودجه سنواتی کمکی به این موضوع کنیم تا اصلاح شود. همچنین در بخش دوم در خصوص رزمندگان و جانبازان معسر که هیچ‌جا شغلی ندارند و شاغل نیستند، بر اساس بودجه 1403 مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص انتقاد جمع کثیری از ایثارگران به این که بسیاری از اعتبارات بودجه سالیانه اختصاص داده شده به بنیاد شهید در بخش اداری و اجرایی هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی اصلی این حوزه است؛ اما اگر دغدغه و مطالبه‌ای در این مورد وجود دارد، اگر به صورت مستند به مجلس ارائه شود، ما به عنوان نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی آن را پیگیری، رصد و نظارت خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس شورای‌ اسلامی روز شنبه هفتم بهمن، در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده برای تعیین حداقل حقوق کارمندان، با ردیف(۲) بند(الف) تبصره(۱۵)، ماده واحده این لایحه با ۱۲۳ رأی موافق، ۵۳ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

این گزارش حاکی است، در جزء یک و دو ردیف(۲) بند(الف) تبصره(۱۵) ماده واحده این لایحه آمده است:

-1-2 حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقد ماهانه حقوق‌بگیران به میزان ۱۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

2-2- مستمری والدین شهدا به میزان ۱.۵ برابر مبلغ مندرج در جزء (۲-۱) تعیین می‌شود.

مجلس شورای اسلامی میزان پایه حقوق کارمندان دولت را برای سال آینده ۱۰ میلیون تومان تعیین کرد که بر اساس افزایش یک و نیم برابر حقوق والدین شهدا به 15 میلیون تومان در سال 1403 افزایش خواهد یافت.

همچنین با تصویب نمایندگان ملت، اختصاص کمک‌ معیشت ماهانه به افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد، رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد، معلولان شدید و خیلی شدید و فاقد شغل به تصویب نهایی رسید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با بند(ب) تبصره(15) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند(ب) تبصره 15 ماده واحده این لایحه آمده است: ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلفند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد، رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد، معلولان شدید، خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد کمک‌ معیشت ماهانه که میزان آن در چهارچوب آیین‌نامه ‌‌اجرائی مصوب هیئت وزیران تعیین می‌شود، پرداخت نمایند.

 || معرفی