تاریخ : 1402,دوشنبه 09 بهمن20:30
کد خبر : 107961 - سرویس خبری : ایثارگران

گلایه ایثارگران از اطلاع رسانی قطره ای بنیادشهید درخصوص واردات خودرو


گلایه ایثارگران از اطلاع رسانی قطره ای بنیادشهید درخصوص واردات خودرو

بر اساس لیست منتشر شده از سوی شبکه ملی ایثار ۱۳ شرکت واردکننده خودرو معرفی شده است که هر کدام از آنها حدود ۲ تا ۳ خودرو ...

فاش نیوز - لیست خودروهای وارداتی جانبازان بالای 50 درصد در آستانه انتخاب خودرو به طور ناگهانی تغییر کرد.

این تغییر برخلاف توافق انتخاب اولیه نمایندگان شبکه ملی ایثارگران -که به عنوان معتمد جامعه ایثارگران در این جلسه بوده اند- می باشد. البته این تغییر ناگهانی جای تامل بسیاری دارد و به نوعی ضرورت پاسخگویی سریع و قاطع نمایندگان شبکه ملی ایثارگران را می طلبد.

در هر صورت سووالاتی چند به ذهن خطور می کند مبنی بر این که آیا آنها از این موضوع اطلاع داشته اند؟ اگر داشته اند، به دیوار اعتماد بین جامعه ایثارگران -که آنها را به عنوان معتمد خود می داند- آسیب رسانده اند؛ چرا که تنها این موضوع نیست و در آینده نیز برای تصمیمات بعدی، نیاز به این اعتماد وجود دارد. اگر فرض را بر این بگیریم که اطلاع نداشته اند، با کانال ارتباطی که خود می دانند هرچه سریعتر به عنوان نمایندگان جامعه ایثارگران باید به این موضوع اعتراض می کردند.

همچنین در گام اول، باید قبل از تاریخ انتخاب خودرو توسط عزیزان جانباز، موضوع را حل و فصل کنند و به توافق انجام شده برگردند تا خدای ناکرده گسستی به وجود نیاید و آن دیوار اعتماد همچنان استوار باقی بماند.

البته شایسته این بود که از روز اول و در هر جلسه و هر توافق، نمایندگانی از همه ایثارگران ذینفع در جلسات حضور داشته باشند تا خدای ناکرده شبهه ای به وجود نیاید.

هر چند که بارها در مورد ماده 17 و 20 خطاب به ریاست بنیاد شهید و معاون اول رئیس جمهور اهمیت برداشتن این مواد به دست‌اندرکاران هشدار لازم داده شده است.

در این راستا از جامعه ملی ایثارگران خواستار روشن شدن اذهان جانبازان عزیز با اعلام موضع شبکه ملی ایثارگران در مورد موضوع تغییر نام خودروها هستیم.

همچنین هر چه سریعتر و تا قبل از باز شدن سایت برای جانبازان بالای 50 درصد، نسبت به اعتراض به این تغییرات، به وزارت صمت اهتمام و اقدامات لازم را انجام دهند.

این در حالی است که بر اساس لیست منتشر شده از سوی شبکه ملی ایثارگران ۱۳ شرکت واردکننده خودرو معرفی شده است که هر کدام از آنها حدود ۲ تا ۳ خودرو معرفی کرده اند.
اما در سایت فقط ۶ شرکت واردکننده خودرو معرفی شده که هر کدام از آنها نیز یک خودرو معرفی کرده اند و فقط ۶ نوع خودرو معرفی شده و قابل انتخاب است. بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به جانبازان بالای 50 درصد انتخاب یکی از بین همین ۶ خودرو را پیشنهاد می دهد.

گفتنی است بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در بودجه های سنواتی جانبازان بالای 50 درصد و خانواده های معظم شهدا اجازه واردات خودروی خارجی بر اساس معیارها و مقررات تعیین شده به داخل کشور هستند.

همچنین در حال حاضر طبق آیین نامه واردات خودرو ایثارگران و بر اساس سامانه ثبت نام خودرو برای ایثارگران و به جهت اولویت بندی هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران تعیین کرده است در وحله اول فقط جانبازان بالای 70 درصد می توانند ثبت نام کنند.

|| داود گودرزی