تاریخ : 1402,سه شنبه 10 بهمن15:06
کد خبر : 107988 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

نقش خانواده معظم شهداء و ایثارگران در ترغیب مردم برای حضور در انتخابات



فاش نیوز - هاشمی در سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مشهد گفت: خانواده معظم شهداء و ایثارگران آبرودارترین و بهترین اقشار برای ترغیب مردم به حضور در انتخابات پیش رو هستند.

کد خبر: ۶۴۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ - 30January 2024
 

نقش خانواده معظم شهداء و ایثارگران در ترغیب مردم برای حضور در انتخاباتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با حضور منتخبین مرحله استانی سراسر کشور که روز گذشته (دوشنبه) به همت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌ها با حضور شرکت‌کنندگان از خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران، «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «مهدی متین‌پور» مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صاحبقرانی» مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، «هادی نیازی» معاون فرهنگی بنیاد شهید خراسان رضوی و رؤسای مناطق سه گانه مشهد مقدس در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

سید محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: شاید به برخی دلایل و به دلیل تبلیغات دشمنان، جامعه پذیرای برخی سخنان نباشد، اما جامعه ایثارگری که همه زندگی خود را فدای کشور و نظام اسلامی کرده اند، همچنان خط قرمز مردم هستند.

وی گفت: خانواده معظم شهداء به عنوان جامعه هدف ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خط مقدم مبارزه با مستکبران قرار دارند و در این میان اقشار قرآنی یعنی شما شرکت کنندگان در مسابقات کشوری قرآن مورد اعتماد آحاد مختلف جامعه در موضوعات اجتماعی همچون انتخابات هستید.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: هم اینک و با توجه به تحولات اخیر منطقه و وارد آمدن تلفات به نیرو‌های آمریکایی، شاهد تهدید‌های جدید آن‌ها علیه کشورمان هستیم و بدون شک مشارکت گسترده همه آحاد مختلف مردم در انتخابات پیش رو، بهترین پاسخ به تهدید‌های دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این مراسم نیز گفت: برنامه درازمدت قرآنی در کشور، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است و هم اکنون نیز سالانه هزار نفر در طرح حفظ قرآن حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: توجه به قرآن و مفاهیم آن در جامعه ایثارگری که آمیخته به معارف قرآنی است، از برنامه‌های محوری این نهاد است.
مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: در بخش بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده شهداء و ایثارگران در مشهد ۳۵۰ نفر از منتخبان کشوری در ۲ روز و در قالب قرائت و حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن با هم رقابت می‌کنند.

این دوره از مسابقات که مدعوین برگزیده مرحله کشوری ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق ویژه گروههای: فرزندان ۱۳ تا ۱۸ سال، گروه فرزندان ۱۸ سال و بالاتر گروه همسران (شاهد، جانبازان و آزادگان) و گروه ایثارگران می‌باشند.