تاریخ : 1402,یکشنبه 15 بهمن12:36
کد خبر : 108132 - سرویس خبری : شعر

اختتامیه کنگره شعر «بال در بال ملائک» با محوریت شهدای غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان



فاش نیوز - مراسم اختتامیه کنگره شعر «بال در بال ملائک» با محوریت کودکان شهید غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان و با تجلیل از پدران گرامی شهدا در اردبیل برگزار شد.
 
برگزاری آیین اختتامیه کنگره شعر «بال در بال ملائک» با محوریت شهدای غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان در اردبیل
به گزارش ایثار،  آیین اختتامیه کنگره ملی شعر «بال در بال ملائک» با حضور مسئولان استانی، هنرمندان و شاعران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن فدک اردبیل برگزار شد.
داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در سخنانی، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه مردم و به ویژه کودکان غزه گفت: با توجه به اثرگذاری فزاینده زبان شعر، کنگره ملی شعر «بال در بال ملائک» با محوریت گرامیداشت کودکان شهید غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان در دارالارشاد اردبیل برگزار شد.
وی با اشاره به جایگاه والای استان اردبیل در تاریخ شعر و ادب فارسی و ترکی گفت: کنگره ملی «بال در بال ملائک» به صورت چشمگیر و کم‌سابقه مورد استقبال شاعران گرانقدر از 29 استان کشور پهناور ایران اسلامی قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل از دوران صفویه تاکنون شعرای بزرگی داشته است و برای کنگره ملی شعر بال در بال ملائک ۸۲۶ قطعه شعر از ۲۹ استان ارسال شده بود و با نظر هیئت داوران، ۳۰۷ اثر حائز اهمیت و از بین آنها هشت اثر ترکی و فارسی، برتر شناخته شد.
داور نوری افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل برای همکاری در راستای اجرا و تولید برنامه‌های غنی فرهنگی و انتقال آموزه‌های لازم به نسل‌های نو آمادگی کامل دارد و از همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط استقبال می‌کند.
در ادامه، افراد برتر این رویداد به این شرح زیراعلام شد:
در بخش فارسی: نفر اول ناصر اسماعیلی از استان زنجان، نفر دوم ساجده تقی زاده از استان فارس و نفر سوم محسن کاویانی از استان قم.
در بخش شعر ترکی: نفر اول زهرا اسماعیل پور (سولماز) از استان آذربایجان غربی/ چایپارا ، نفر دوم سحر افضلی از استان آذربایجان غربی اورمیه ، نفر سوم وفا منافی از استان اردبیل
افراد شایسته تقدیر: مصطفی توفیقی از استان خراسان رضوی/ مشهد، قاسم بای از استان گلستان/ رامیان و هیئت داوران کنگره شعر غزه نیز حسین بختیاری، شهاب الدین وطن دوست و سیدسعید اطهر نیاری بودند.
شعرخوانی، پخش نماهنگ دفاع مقدس و تجلیل از شعرای برگزیده و همچنین تکریم و تجلیل از استاد سخنور شاعر معاصر و صاحب نام اردبیلی از بخش‌های دیگر این رویداد ادبی بود.
یکی از مهمترین بخشهای این مراسم، تجلیل از پدران معظم شهدا توسط مسئولان مراسم بود.