تاریخ : 1402,سه شنبه 17 بهمن12:48
کد خبر : 108208 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

وضعیت بانک دی را شفاف کنید


وضعیت بانک دی را شفاف کنید

یوسف مجتهد

فاش نیوز - در اردیبهشت ماه سال جاری گزارشی از مقایسه وضعیت بانک‌ها در ایران به جهت سطح کفایت سرمایه بر اساس معیار‌های مختلف منتشر شد. این گزارش مشخص کرد کدام‌ بانک‌ها دچار مشکل هستند.
بر اساس آخرین آمار، ۱۰ بانک دارای نسبت کفایت سرمایه منفی بوده که در این بین، بانک‌های سرمایه و آینده، با اختلاف بالایی از بقیه وضعیت بدتری داشته و پس از آن‌ها بانک‌های دی و ایران‌زمین در رتبه‌های سوم و چهارم از این منظر قرار داشتند. علت منفی‌شدن کفایت سرمایه این بانک‌ها عمدتا ناشی از زیان انباشته است.
حال که رئیس بانک مرکزی از ناترازی ۸ بانک و ارائه برنامه اصلاحی به آنان سخن گفته و اعلام نموده، به طور مرتب عملکرد آنها را پایش می کنیم و اگر نتوانند ناترازی را رفع کنند برنامه توقف و انحلال را در خصوص آنها اعمال می‌کنیم.
ایثارگران که سهامدار عمده بانک هستند، نگرانند که وضعیت بانک دی چه خواهد شد. شایسته است رئیس بنیاد و مدیران بانک گزارش جامع، همراه با مستندات، نه صرفا" ادعاهایی که برای خوراک رسانه ها تهیه می شود را به ایثارگران ارائه دهند.
به بانک دی طی سال‌های اخیر ضربات سنگینی وارد شده است ولی مهلک ترین ضربه را شخص رئیس بنیاد با مصاحبه خود در تیر ماه سال گذشته مبنی بر اختلاس در این بانک که به سرعت رسانه ای شد بر این بانک وارد کرد و پس از آن خبری از صحت و سقم این شایعه که سهام ایثارگران را بر باد داد، نشد. جالب است نه بانک دی که با کوچکترین انتقاد از خود، به طرح شکایت اقدام می کند در دفاع از حقوق سهامداران واکنش جدی به نشر این خبر به ظاهر کذب نداشت و هیچ شکایتی از موضوع نکرد. البته این حق برای سهامداران به عنوان کسانی که متضرر شده اند باقی است تا با طرح شکایت از منتشر کننده این خبر، خسارت‌های وارده را که کارشناسی آن توسط کارشناس رسمی انجام می گیرد، مطالبه کنند.

|| یوسف مجتهد