تاریخ : 1402,سه شنبه 17 بهمن15:30
کد خبر : 108240 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

آیا در کل بنیاد یک کارشناس حقوقی و اقتصادی نیست؟!


آیا در کل بنیاد یک کارشناس حقوقی و اقتصادی نیست؟!

روزی که بنیاد شهید تأسیس شد، هدف آن این بود که التیامی بر دردها و آلام جانبازان باشد؛ نه اینکه با این‌گونه تصمیمات باعث پریشانی...

فاش نیوز - مدیر کل محترم آقای اروز، صرف نظر از مطالبی که قبلا اینجانب به عرض رسانده بودم، ازجمله اینکه در ماده ۴۵ عبارت خودرو اتوماتیک مناسب قید شده و استفاده از تسهیلات؛ که هیچکدام در مورد جانبازان ۷۰ درصدی که پژو ۲۰۷ تحویل گرفته اند مصداق پیدا نکرد که شبکه ملی ایثارگران هم به طور مفصل خطاب به مسئولین مملکتی آن را تایید و برآن صحه گذاردند.

تصویب ماده ۴۵ توسط قانون‌گذار در زمانی صورت گرفت که قانون‌گذار هرگز تصور نمی کرد قیمت خودرو خارجی از مرزهای باورنکردنی عبور کند و گرچه قیمت خودرو خارجی بالاتر از داخلی بود ولی تناسبی بین آنها وجود داشت.

اما امروز به دو نفر جانباز ۷۰ درصد دو خودرو داخلی و خارجی واگذار می شود که تفاوت آن ۱۰ برابر است.

سووال من این است که کدام قانون و عقل و منطق و انسانیت پذیرای چنین چیزی است. روزی که بنیاد شهید تأسیس شد، هدف آن این بود که التیامی بر دردها و آلام جانبازان باشد؛ نه اینکه با این‌گونه تصمیمات باعث پریشانی و اضطراب جانبازان را فراهم کند.

آیا در کل این بنیاد یک نفر کارشناس حقوقی و اقتصادی وجود نداشت که تبعات این نوع تصمیمات را به بنیاد یادآوری کند؟

این طنز تلخ و به سخره گرفتن قانون است که به جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی دیکته شود که حق شما همان خودرو داخلی است ولی به سایرین حتی با درصد پایین‌تر اجازه واردات داده می شود.

برای شما آرزوی سلامتی دارم.

|| مسعود صادقی