تاریخ : 1402,دوشنبه 23 بهمن20:57
کد خبر : 108391 - سرویس خبری : جانبازان

در آستانه روز جانباز

مثل شهدا


مثل شهدا

بسیاری از افراد برای اثبات وفاداریشان به ولایت، باید سخنی بگویند و یا عملی انجام دهند. اما جانباز با جانبازی‌اش، بی‌نیاز از گفتن یا اقدام جدید است. صِرفِ حضورش و ادامه حیاتش...

مجتبی رحماندوست

فاش نیوز - جانبازی از مصادیق بارز زندگی پس از زندگی است. اصل گذشت، پشت کردن به دنیا و راهی جبهه حق علیه باطل شدن است و با این معیار همه اقشار ایثارگران(شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان) از مصادیق این گونه گذشت‌ها هستند. اما جانبازان با حضور در جبهه و مجروحیت، توشه‌ای هم از میدان به شهر و خانه می‌آورند؛ توشه‌ای که می‌تواند ذخیره و سوخت بقیه عمر باشد که بتواند رزمنده جانباز را در عرصه ایثار نگه دارد و دل او را در گرو دوستان شهیدش قرار دهد و او را از مصادیق «و منهم من ینتظر» مقرر کند و در حرم الهی و جوار و همسایه صفات جمال خداوند جای دهد، مثل شهدا.

جانباز یک بار و بعضاً چند بار امتحان خود را در میدان نبرد پس داده است و اثبات کرده است که برای اهدای جان و معامله با خداوند آماده است. او نه تنها تا مرز شهادت، بعضاً قدمهایی هم در آن سوی این جهان برمی‌دارد و باز می‌گردد.

بسیاری از افراد برای اثبات وفاداریشان به ولایت، باید سخنی بگویند و یا عملی انجام دهند. اما جانباز با جانبازی‌اش، بی‌نیاز از گفتن یا اقدام جدید است. صِرفِ حضورش و ادامه حیاتش، ولایتمداری او و دعوت او از دیگران به سوی ولایت مداری است. آن هم دعوتی با جان و از جان برای دفاعی جانانه.

پس بی دلیل نیست که جانبازان خود را رهرو سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام می دانند و اسوه عملی را در این راهرَوی قمر بنی هاشم عباس بن علی علیه السلام معرفی می‌نمایند.

سوم، چهارم و پنجم شعبان ایام ولادتِ الگوهای مبارزه، ایثار، شهادت و مقاومت بر امت ولایتمدار ایثارگر ایران اسلامی مبارک باد. ان شاءالله که در صحرای محشر و پیشگاه عدالت الهی شرمنده این اولیای بزرگ الهی نباشیم.

|| مجتبی رحماندوست