تاریخ : 1402,چهارشنبه 25 بهمن14:02
کد خبر : 108427 - سرویس خبری : اخبار

پناهندگی ۷ هزار اسیر بعثی به‌خاطر خوش‌رفتاری ایرانی‌ها+ تصاویر



فاش نیوز - رفتار ایرانی‌ها با اسرای عراقی باعث شد از تعداد ۲۵ هزار اسیر عراقی، ۷ هزار تن از آنان پناهنده شده و تعداد زیادی از آنان به سپاه بدر عراق پیوستند.

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، دوران «دفاع مقدس» با صحنه‌هایی که خلق آن در تاریخ معاصر و تاریخ کشور کم نظیر بود دانشگاه درس آموزی برای ملت ایران شد تا خود را در این میدان سخت و دشوار بیازمایند. در مقطعی حضور در میدان نبرد و پر کردن سنگر‌ها برای دفاع از مرز‌ها امتحان آن روز‌های مردم شد و در برهه‌ای دیگر پشتیبانی و حمایت‌های مادی و معنوی از جبهه‌ها برای تامین نیاز‌های رزمندگان در خط مقدم و در جای دیگر نوع رفتار در مقابل اسرای عراقی که به دست رزمندگان ایرانی به اسارت درآمده بودند و در اردوگاه‌های اسرا ساکن شدند.

هرچقدر وضعیت اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق سخت و طاقت فرسا بود، اسرای عراقی در ایران شرایط خوبی داشتند. رسیدگی به آن‌ها در حد مطلوبی انجام می‌شود و رافت اسلامی رزمندگان از زمانی که به اسارت درآمده تا وقتی در اردوگاه مستقر شده و زندگی در این برهه را تجربه می‌‎کردند انسانی و اسلامی و مطابق اخلاقیات بود. 

بسیاری از اسرا با دیدن رفتار ایرانی‌ها حاضر شدند در ایران بمانند و یا همراه با رزمندگان ایرانی در مقابل جنگ افروزی و تجاوزات صدام و رژیم بعث او بایستند. امام خمینی در مقطعی اشاره کردند که سرای عراقی میهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند و همین خوش رفتاری مسوولان نگهداری اسرا باعث شد تعداد بسیار زیادی از آنان توبه کرده و به سپاه بدر بپیوندند تا با فرماندهی اسماعیل دقایقی مقابل لشکر دشمن سلاح به دست گیرند. شهید اسماعیل دقایقی با شناسایی این نیرو‌های به اسارت درآمده مقدمات توبه و حضور انان در سپاه بدر که متشکل از مجاهدین عراقی بودند را فراهم می‌‎کرد.

بخشی از این مجاهدین را گروهی از افسران و نظامیان عالی رتبه عراقی تشکیل می‌داد که از ابتدای جنگ به ایران پناهنده شده بودند و بخش دیگر مردمی بودند که از حضور در لشکر‌های عراق سرباز زدند. بخش دیگر، اما همین اسرای توبه کرده تشکیل می‌دادند که از دل و جان در کنار نیرو‌های ایرانی جنگیدند. از ۶۵ هزار اسیر عراقی، حدود ۷ هزار و ۶۰۰ و خرده‌ای نفر به ایران پناهنده شدند. 

در ادامه تصاویری از رفتار رزمندگان ایرانی در لحظه به اسارت گرفتن نیرو‌های مجروح عراقی را می‌بینید.

خوش رفتاری ایرانی‌ها باعث پناهندگی ۷ هزار اسیر عراقی شد+عکس

خوش رفتاری ایرانی‌ها باعث پناهندگی ۷ هزار اسیر عراقی شد+عکس

خوش رفتاری ایرانی‌ها باعث پناهندگی ۷ هزار اسیر عراقی شد+عکس

انتهای پیام/