تاریخ : 1402,پنجشنبه 26 بهمن12:58
کد خبر : 108449 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

عهد جانبازی از گذشته تا امروز


عهد جانبازی از گذشته تا امروز

و اما اکنون که انقلاب شکوهمند اسلامی می رود تا با فتح قله های موفقیت در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل به....

داود حیدری

فاش نیوز - آنگاه که در اوج ظلمت طاغوتیان حضرت امام خمینی(ره) پرچم نورانی نهضت اسلامی را برافراشت کمتر کسی تصور می‌­کرد که این نهضت بتواند راه پرفراز و نشیب مبارزه را پیموده و با در هم شکستن شب پرستان کور دل نور ایمان و آزادی را جایگزین تیرگی‌های ظلم و ستم نماید.

"نهضت ما برای اسلام است و شهادت هم برای اسلام، آنچه که برای اسلام است شرف است و عزت است"

«من نمیدانم از کجا شروع کنم، نمی‌دانم با مواجه با اشخاصی که در راه اسلام، در راه خدای تبارک و تعالی معلول شده­‌اند چطور آنها را ستایش کنم، من از شما جوانان که در راه اسلام رنج دیده‌اید و معلول شده‌اید نمی‌دانم چطور تشکر کنم، عاجزم از اینکه در مقابل آنها مطلبی بگویم، شما خودتان زبان گویای اسلام هستید، شماها افتخار برای این ملت آفریدید، هیچکس جزء خدای تبارک و تعالی نمی‌تواند به شما اجری دهد، زحمت‌های شما را خدای تبارک و تعالی اجر خواهد داد و اسلام از شما تشکر می‌کند و همه‌ی ملت از شما متشکر هستند.» (فرمایشات حضرت امام(ره) در تاریخ (1359/09/26)                  

اما در این هَنگامه، انسان‌های شجاع و فداکاری بوده‌اند که با قدم نهادن در این میدان دشوار به ندای حق طلبانه‌ی امام(ره) لبیک گفته‌اند و از نثار جان و مال، حتی جوانی و سلامتی‌شان دریغ نورزیده‌اند، تا آنجا که نهضت با قدرت و توفنده به مسیر خود ادامه داد و با عبور از گذرگاه سخت دفاع مقدس فداکاری و از خودگذشتگی‌های این انسان‌های آزاده و با ایمان به منتهای اوج خود رسید، آنچنان که دفاع مقدس را می‌توان تجلی‌گاه عشق و ایثار نام نهاد، عشق به معبود و ایثار همه چیز در راه او و برای کسب رضایت او، این اصول دین آنان بود. اما از این قبیله‌ی عشق و ایثار عده‌ای با نثار‌جان خویش خریدار لقای حق گشتند و عده‌ای دیگر در حالیکه زخم‌های بزرگی از آن هَیجای نفس‌گیر در بدن خود به یادگار داشته‌اند با به گردن آویختن مدال جانبازی و سر عهد و پیمان خویش با امام(ره) استوار باقی مانده‌اند. دست بیعت در دستان جانشین شایسته‌ی او حضرت امام خامنه‌ای نهاده‌اند، تا دنیا بداند که این قبیله‌ی عشق و ایثار دست از حمایت پیشوا و امام خویش بر نخواهند داشت، چرا که آنان درس ایثار و وفاداری را از بزرگترین جانباز تاریخ حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) آموخته‌اند و با تأسی به آن مقام شامخ تا پای جان در کنار مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای و نیز آرمان‌های بلند امام خمینی‌(ره) خواهند ایستاد.

و اما اکنون که انقلاب شکوهمند اسلامی می‌رود تا با فتح قله‌های موفقیت در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل به الگوی جهان شمول برای تمامی ملت‌های ستم‌دیده دنیا شده و نور امید را در دل‌های مستضعفان جهان روشن نگاه دارد. بار دیگر این جانبازان اهالی قبیله‌ی عشق و ایثار هستند که می‌توانند به یاری کشور و مردم برخواسته و با آموختن درس ایمان و شهامت به جامعه و به ویژه نسل جوان، روحیه‌ی ایثار و فداکاری و مجاهدت در راه خدا را در میان اقشار مختلف مردم گسترش دهند، همانا ایثارگران و جانبازان که از جمله مفاخر ملی و ارزش‌های معنوی کشور محسوب می‌گردند با پیروی از مقام ولایت و موضع‌گیری‌های صریح و روشن در مقابل دشمنان و خائنین ملت رشید ایران می‌توانند به بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی جامعه کمک شایانی نمایند. همچون چراغ‌هایی پرفروز مسیر راه ملت و به خصوص جوانان عزیزمان را روشن و بارز نگاه دارند و نسل جوان کشور را از گزند مکرها و حیله‌های دشمنان و شبهات تفرقه افکنانه‌ی بدخواهان این مُلک و ملت مصون بگردانند.

حضور جانبازان گرانقدر در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم درس عملی خوبی است تا زنگارهای حاصل از اشرافی‌گری و دنیاپرستی برخی از مسئولان سال‌های دور و نزدیک را از خاطرات مردم عزیزمان زدوده و بار دیگر فضای اخلاق مداری و روحیه ایثار و فداکاری و ساده‌زیستی وارثان انقلاب را در فضای کشور اسلامی ایران، حاکم بگردانند.

انتخابات پیش رو صحنه‌ی مغتنمی برای حضور مهم و حیاتی می‌باشد، ورود جانبازان به عرصه‌های انتخاباتی می‌توانند فتح باب مبارکی باشد تا بار دیگر مدیریت جهادی و در عین حال عقلانی و مدبرانه از نحوه‌­ی فرماندهی دوران جنگ الگو گرفته و آن را به نمایش عموم ملتمان در آورد تا دگر با ترنم خوش خدمت صادقانه و مخلصانه را به دور از باندبازی‌های جناحی و مصلحت‌های گروهی در فردای کشورمان طنین‌انداز گردانند.

حضور حداکثری جانبازان و خانواده‌های معظم ایشان در صحنه‌های انتخاباتی باز هم این نکته را به ما یادآور می‌شود که این قشر ایثارگر و فداکار همواره جلودار تمامی تحولاتی هستند که آینده کشور و مردمان را رقم می‌زنند.

|| دکتر داود حیدری