تاریخ : 1402,سه شنبه 01 اسفند19:20
کد خبر : 108590 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

حاشیه‌ای بر مراسم روز جانباز در استان‌ها و شهرستان‌ها


حاشیه‌ای بر مراسم روز جانباز در استان‌ها و شهرستان‌ها

آیا فردی که عوارض گازهای شیمیایی توانش را بریده و شب‌ و روز را با انواع اسپری و داروهای مختلف، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز همدم است ...

فاش نیوز - مسئولان ما وقتی واژه جانباز به گوششان می‌خورد، فردی دست و پا قطع شده و بر ویلچرنشسته‌ در ذهنشان تداعی می‌ شود و جانباز را با چنین ویژه‌گی‌هایی می شناسند!

آقایان استانداران، مدیران، فرمانداران و فرمانده هان نظامی و انتظامی، جانباز فقط ۷۰درصد و ویلچرنشین نیست و جای سووال است که آیا فردی که موج‌گرفتگی دارد و بنام جانباز اعصاب و روان شناخته می‌شود و آسایش را از خانواده و حتی همسایگان گرفته است، جانباز نیست!؟

مسئول محترم، آیا فردی که عوارض گازهای شیمیایی توانش را بریده و شب‌ و روز را با انواع اسپری و داروهای مختلف، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز همدم است جانباز نیست!؟ هر چند که متاسفانه اکثر مسئولان ما بصیرت لازم را ندارند و دردها را نمی‌بینند و فقط جسم را می‌بینند.

عزیزان مسئول، باید عذاب و درد یک جانباز اعصاب و روان و یا شیمیایی را از خانواده و از همسایگان آنان جویا شوید و یا از دختر جانبازی که عمر خود را در کنار سرفه‌ها و خس‌خس سینه و اشک دیده پدر و زخم‌های چرکین تاولهایی که با گذشت ده‌ها سال هنوز همانند قارچ بر تن رنجور پدر می‌روید، بپرسید.

متاسفانه به علت عدم تصویب بودجه سالانه لازم توسط مجلس برای بنیاد، بسیاری از این جانبازان به خاطر نبود اعتبار، توسط کمیسیون پزشکی زیر ۲۵درصد کد می خورند تا مشمول خدمات بنیاد شهید نشود.

 گلایه زیاد است و متاسفانه گوش شنوا کم. چه‌بسا جانبازی زیر ۷۰درصد باشد و بسیار آسیب‌‌پذیرتر از جانباز ۷۰ درصد و ویلچرنشین، هر چند که بارها تذکر و یاد‌آوری شده  است. متاسفانه موضوع را به سال آینده موکول کرده اند. بارها در برنامه های مختلف تذکر داده شده است که اختلاف بین این عزیزان نیندازید؛ اگرچه مدیران و مسئولان مربوطه گوش شنوا ندارند.

|| ذوالفقاربابایی (جانباز اعصاب و روان، شیمیایی و فعال فضای مجازی)