تاریخ : 1402,پنجشنبه 03 اسفند17:50
کد خبر : 108683 - سرویس خبری : اخبار

قابل توجه مسئولان و بازرسی و حراست بنیاد شهید

هشداری درخصوص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاصی به اقلام مصرفی جانبازان


هشداری درخصوص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاصی به اقلام مصرفی جانبازان

پیگیری امور توسط انجمن ها انجام شده است و هیچ شرکت یا سازمان متعلق به بنیاد شهید حق برداشت سود و کارمزد از این مبالغ را ندارد؛ چرا که این اقدام باعث کاهش ...

فاش نیوز - ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اولویت بنیاد شهید را رسیدگی به امور معیشتی خانواده‌های شهدا و جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت‌های مهم مورد تأکید عنوان کرده است.

بر اساس گزارش ها وی اظهار داشته است: با توجه به اینکه اخیرا اقلام مصرفی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان گرانقدرمان با مشکلاتی مواجه شده، پس از مذاکره و مشورت با همکارانمان در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصمیم گرفتیم که در این چند روز باقی‌مانده تا پایان سال، اولویت خودمان را بر رفع این مشکل قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزوده است: در راستای حل این مشکلات، ما بیش از آنچه که مورد تعهدمان بوده در این روزها تلاش کرده‌ایم و قول دادیم که تا پایان سال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان صرفا برای تامین اقلام مصرفی جانبازان و به طور کلی تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تعهدات‌مان به بنیاد شهید و امور ایثارگران را پرداخت کنیم.

فخاری همچنین گفته که با توجه به تلاش‌های مدیریت محترم بنیاد شهید، سازمان برنامه و بودجه کشور و دیگر نهادها جهت حل این مشکل، می‌توان گفت که یک بسیج همگانی در این روزها شکل گرفته تا جانبازان عزیز ما زحمت کمتری را متحمل باشند و با وجود این مشکلات عدیده اقتصادی، ما کمتر شرمنده این عزیزان باشیم.
******
هشداری قابل توجه مقامات مسئول در بنیاد شهید و مجموعه های بازرسی و حراست

این ۲۰۰ میلیارد تومان و الباقی مبالغ باید مستقیما توسط معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد «بدون کسر و دریافت کارمزد از بودجه خرید اقلام و تجهیزات» خریداری شود. اگر قرار باشد به شرکت‌ها سپرده شود آنان ابتدا به دنبال کارمزد و  درصد سود خود خواهند بود.
از آنجایی که اصل موضوع توسط انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان و انجمن راست‌قامتان جانباز پیگیری شده است (در دیدار و گفتگو با مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای حفظ‌الله مشکل جانبازان نخاعی و ایثارگران به استحضار معظم‌له رسید و مورد توجه و عنایت ویژه قرار گرفت. پس از این دیدار صمیمی و تأثیرگذار، در جلسه با وزیر محترم صمت، آقای دکتر علی‌آبادی موضوع مطرح و طبق دستور صریح و سریع ایشان در جلسه با معاونت مربوطه وزارت صمت، واردات اقلام مورد نیاز مصوب گردید که گزارش آن قبلاً به اطلاع جانبازان گرانقدر رسید).

لذا پیگیری امور توسط انجمن ها انجام شده است و هیچ شرکت یا سازمان متعلق به بنیاد شهید حق برداشت سود و کارمزد از این مبالغ را ندارد؛ چرا که این اقدام باعث کاهش قدرت خرید خارجی ویلچر، اقلام، تجهیزات و لوازم مصرفی جانبازان نخاعی خواهد شد که سال های سال است با مشکل، سختی و به عبارتی به علت کاستی ها و کم‌کاری ها شکنجه روحی و جسمی دیده اند و در انتظار اقدامات بموقع مسئولین مربوطه هستند.

و العاقبه للمتقین

۱۴۰۲/۱۲/۳