تاریخ : 1402,دوشنبه 07 اسفند16:35
کد خبر : 108762 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

برگزاری آیین جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون درقم



فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران در دهمین دوره آیین جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون در دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: شهدا نوابغ دوران و نخبگان واقعی جامعه هستند، آنان دانستند این عمر محدود را صرف کدام دستاورد کنند، شهادت در واقع عاقبت‌بخیری است.
 
شهدا نوابغ دوران و نخبگان واقعی هستند/ شهادت عاقبت‌بخیری است

به گزارش ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم گفت: شهدا با وجود علاقه به همسر و فرزندان و دنیا اما فراتر از زندگی عادی را انتخاب کردند و خانواده آنان نیز برای عزیزانشان ابدیت را خواستند.
وی با تاکید بر اینکه شهدا برای هدایت جامعه چون پیامبران امروز ما محسوب می‌شوند، تاکید کرد: شهدا ما را به طریق سعادت دعوت می‌کنند، خداوند مقام شهادت را به انسان‌های مخلص و جهادگر در راه خود هدیه می‌کند، برای شهید بودن اول باید شهید زیست، هدف از این یادواره‌ها باید هدف زندگی را مشخص سازد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: خدمت در حوزه بهداشت و درمان از بهترین مسیرهای رسیدن به کمال است، امید است بتوانیم زندگی و شغل خود را با ثواب همراه سازیم و در مسیر کمال و سعادت قرار گیریم و به عاقبت به خیری دست یابیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم نیز در این مراسم گفت: تلاش بسیجیان در جامعه پزشکی بسیار برجسته و ارزشمند است، امیدوارم این مجاهدت‌ها مورد عنایت حق تعالی قرار گیرد.
آیت الله سعیدی با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولیعصر عجل الله تاکید کرد: ولی فقیه در عصر غیبت نایب امام زمان (عج ) است، اعتقاد به امام زمان جدای از اعتقاد به ولی فقیه نیست، همانگونه که اعتقاد به امیرالمومنین (ع) جدای از اعتقاد به مالک اشتر و اعتقاد به امام حسین (ع) جدای از اعتقاد به مسلم بن عقیل نیست.
این مراسم با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)ه، معاون دفاع زیستی سردار دکتر بینات، مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران و دیگر مسئولان استان برگزار شد.
آیین جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون و سومین یادواره شهدای بهداری دفاع مقدس لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب در پایان با تجلیل از خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان بهداری در دوران دفاع مقدس، برگزیدگان جشنواره و معرفی گروه‌های جهادی دانشجویی و ارائه کارنامه عملکرد بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس پایان یافت.